| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Röstning - Ska vi ha ett separat köp och sälj för racebilar?
|
<< 1, 2 3905 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Jag vill inte separera på forumen och definitivt inte på köpes och säljes.
Hur många kollar in i köpesdelen? Ligger det tillsammans, så syns man och risken/chansen att ngn har det man letar efter ökar i kvadrat. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
|
Re:
Detta alt. får min röst. Men en lösning vad gäller oaktuella tex SÅLD-annonser vore väl inte så dumt? Det kanske går att ordna så att man själv kan ta bort sin oaktuella annons? _________________ Calle Olsson |
|
Re:
Ja, det är bara att se hur det går till på SSM där "sportvagnar får gratis parkering". Sen ska den stackars funktionären förklara för coolaste snubben med BMW M3 att hans bil inte är en sportvagn så han måste parkera på åkern och dessutom betala för det ..
|
|
Re:
+1 _________________ Martin Berglund "Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85 http://www.garaget.org/?car=133793 |
|
Re:
+1 EDIT: är det inte dags för rejsa att uppdateras snart? phpBB 3 har väl funnits ute rätt länge, och det finns ju en hel del smidiga funktioner i det som hade kunnat passa? |
|
Re:
Ja...det är sant. Jag kom att tänka på samma sak idag......INGEN LÄSER I EN KÖPES-AVDELNING. Ta Blocket tex. Handen på hjärtat........hur många gånger har du själv öppnat Köpes..?? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
|
Re:
Jag kollar köpes på Peugeot-, Capri och Fordforumena oftare än säljes. Priserna blir högre när det är säljarens marknad.
_________________ Arne Lindgren |
|
Re:
Ja om jag får ändra mej så låter ju det ganska vettigt också. En Köp/Sälj-tråd för fordon, självklart bilar men kanske släpvagnar och dyl. Sen en Köp/Sälj för prylar, kläder, reservdelar och annat som säljes för att finansiera banbilen. P.S Jag brukar läsa köpes-delen på bland annat GTi-klubbens hemsida. _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
|
Re:
Precis! och det blir inte för många olika delar, och Säljes/Köpes hör ihop
|
|
Jag tycker inte att det ska ändras. Som sagt av flera, så läser man inte alla delarna annars. Enda fördelen jag ser med att separera delarna är att man som säljare har sin annons synlig längre tid mellan uppningarna.
Jag tycker dessutom att inaktuella annonser där prylen är såld är intressant att ha kvar för att undersöka utbud och pris, men de borde alltid markeras SÅLD och kanske flyttas till en annan del för sålda prylar. ok, nu ändrar jag mig lite - man skulle kunna ha en köp & sälj för "off-topic" prylar, typ datorer, cyklar, sköldpaddor och annat mysko som brukar dyka upp. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
|
Vilket "enormt" problem är det som skall lösas (lite buttert kan man säga att det fungerat ganska bra ganska länge)?
Är det endast "problemet" att en säljesannons inte ligger på första sidan länge nog? Då kvittar det för lata läsare som mig själv som endast använder "Nytt", annonserna försvinner ur synhåll på ett par timmar ändå. Volymen av inlägg (och även annonser) är ganska stort så det behövs sökfunktioner för att hitta nåt ändå (om man inte ska tillbringa merparten av den vakna tiden för att bevaka inlägg). Men om man ser forumdelarna som kategorisering och endast följer forument via söklänkarna ("Nytt" och "månaden") så hade uppdelning i köpes och säljes inte gjort nån skada. Jag har förresten ett Akvastabil 325l med möbel som jag inte behöver längre, nån intresserad
|
|
Re:
Brukar också läsa GTi-klubbens köpesavdelning, den är i och för sig helt annorlunda uppbyggd (för oinsatta: går inte att kommentera annonserna som här). Kanske det är det som gör att man kikar igenom? Blir ju som blocket fast bara med vw
_________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
|
Re:
Jag kollar i stort sett aldrig på nån köpes-del. Såå mkt annonser är det väl inte här att det behövs? _________________ Johan Eriksson |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Röstning - Ska vi ha ett separat köp och sälj för racebilar?
|
<< 1, 2 3905 besök totalt |