Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Andra OK på BMW 325 E30. Vad ska jag välja?
910 besök totalt
Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003

Trådstartare

Har 5 bult *120x5* o söker efter bra skivor och ok från annan bil eller BMW, kanske 750 med alu oken? Några erfarenheter??

Färingsö
Här sen Dec 2002

Jag har monterat skivor och ok från en 330-0? Inköpta från bamsefar här på forumet. 324mm skivor med större enkolvsok. Oken passade bolton medans jag till skivan var tvungen att svarva en spacer som flyttade ut skivan 6mm så att den inte tar styrstagen. Funkar riktigt bra tycker jag.

Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Det låter som en bra ide. Har du kört bana/hårt med dom nåt? hur ser marknaden för belägg ut?

Färingsö
Här sen Dec 2002

Har tyvärr inte hunnit göra det än, lite konbana och hård gatkörning har jag provat på och då tycker jag att det funkar bättre än original.
Jag kör än så länge med originalbeläggen men enligt Stacke på PEAN ska det vara samma belägg som till m3 e36 så belägg ska finnas, kolla med honom för mer info om belägg.

MVH Jonas

Vaggeryd
Här sen Nov 2002

Ekman,

ett tips är att titta efter ok som det finns bra belägg till. I de flesta fall kommer man riktigt riktigt långt med ett bra racebelägg till originaloken/skivorna (tillsammans med slangar och vätska). T.ex. 750 4-kolvsoket är det svårt att hitta belägg till då beläggtillverkarna inte kalkylerar med att någon ska rejsa med en 750...
Har själv tävlat några år i BMW Cup med en 323 E30 och det enda jag gjort är att montera PFC-belägg tillsammans med original BMW skiva. Har aldrig haft några bromsbekymmer (mjuk pedal, ändra bromspunkter under race etc). thumbs up
Dessvärre känner jag inte till vilka ok från andra BMW som passar på din bil.

Citera
Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Stacke: spelar egentligen ingen roll vilka ok jag skaffar då jag kommer fräsa egna byglar. Funderar oxå på M3 E36 ok o skivor.. lite svårt detta.. Var o kollade på Patrik silverstams 635 i helgen som hade 380skivor med AP ok. Dom var läckra..

Färingsö
Här sen Dec 2002

Jag har för mig att det ska vara samma sak med m3 e36 oken och skivorna som det var med 330 bromsarna.
Dvs att oken passar rakt på men att du behöver svarva en spacerplatta för att flytta ut skivan.
Har du fjäderben och spindlar från M3 E30?

Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Jonas: nej det har jag inte. Hade dom passat på då?? då M3 har samma ok som på 535 och 635 har jag för mig. så kanske byglarna passar till M3 E36 ok??

910 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande