Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Vilken av helgerna ska man välja?
1270 besök totalt
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Jag och en kompis ska till ringen i sommar. Först och främst är det atmosfären som vill känna på, men om det är VLN eller liknande så kan det också vara intressant.

Färd är aktuell någonstans mellan den 22 juni till 19 juli.
Jag gissar att det är helgerna som gäller (vi ska som sagt inte köra själva, bara kolla)?

I rejsakalendern finns det vissa dagar utan öppettider, är det stängt dessa dagar? Tex. den 10-12e juni, eller är det bara rejsakalendern som är dåligt uppdaterad?

Så, vilka helger rekommenderas?
om fredagen och måndagen har samma öppettider - är det fredagen som brukar vara mest riv då?
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Öppettiderna förändras tyvärr då och då...ibland till det bättre och ibland vice versa.
Kolla här för de senaste uppdateringarna http://www.nuerburgring.de/index.php?id=10

10-11/6 är det kvällsöppet

om ni inte ska köra nåt själv men vill se mycket ska ni satsa på nån helg då det åtminstone är öppet en hel dag så att ni får se så mycket bilar som möjligt thumbs up

bertil1
Lund
Här sen Aug 2006

om jag ser rätt så är det VLN deltävling 5. Lördag den 27/6 och sen öppnar turistenfahrten efter loppet ca 17.30. Sen på söndag är det turistenfahrten hela dan. Den helgen skulle jag välja om jag ville ha riktig Nürburgringkänsla

Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004

Jag säger också VLN!

Ta vilken helg som helst med den racingen.

http://www.vln.de/index.php

Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Ja, 27-29e verkar ju vara the helg to be där!

bara för att dubbelkolla; länken ovan ger inga öppettider på fredagen, dvs det är stängt där då?
Hur sent justerar de öppettiderna egentligen? Tänker främst på om de ändrar veckan innan till att ha stängt på söndagen, är det ju lite trist.
Citera
Daffy
Göteborg
Här sen Mar 2007

Det kan hända att kvällskörningen på lördag efter VLN blir inställt. Men att en stänga en turist drive-söndag tror jag aldrig har hänt, närmast otänkbart.

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Anders Jeppsson skrev:
Ja, 27-29e verkar ju vara the helg to be där!

bara för att dubbelkolla; länken ovan ger inga öppettider på fredagen, dvs det är stängt där då?
Hur sent justerar de öppettiderna egentligen? Tänker främst på om de ändrar veckan innan till att ha stängt på söndagen, är det ju lite trist.

Som Daffy säger, de kommer inte att ändra söndagen. thumbs up
Magkänslan säger att de ändrat lite turistkörning till banuthyrning i år pga att trafiken på turistkörningen minskat väldigt mycket...om det nu fortsätter så, den som lever får se

C Corradin
Lugano/Västerås
Här sen Nov 2004

Lyfter denna tråd lite!

Funderar på att äntligen ta mig till ringen i mitten av juli(första gången).

Är hemma i Schweiz över sommaren, då det blir bra mycket närmare så får jag sluta ursäkta mig och ta mig dit! Efter alla underbara trådar här så har jag ändå lite frågor, är det mycket folk i Juli, ska några rejsa -vänner dit? Skulle vara kul att få köpa sig ett varv i passagerarstolen hos någon!?

Funderar på att hyra en av Swiftarna, är väl inte mer än att ringa men tror Ni man behöver boka långt i förväg?

1270 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande