| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vem bygger grenrör?
|
2646 besök totalt |
|
Vem bygger grenrör?
Kommer ev. behöva hjälp med att bygga ett nytt extraktor-rör. Vem bygger i en radie på 15 mil från Eskilstuna? |
||||
|
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||
|
Re: Gren rör
Han hade inte tid..
Har pratat med en Jimmy på Timos motor men han verkade väldigt stressad och skulle återkomma, nån som vet om det brukar vara långa väntetider här?, fick lite såna vibbar... och jag är ju lite otålig...
|
||||
|
Re: Vem bygger grenrör?
"Behöver ni ett rör som inte finns med kontakta mig så fixar jag ett rör åt er om ni hjälper mig med mått osv. Iom. att jag använder CAD program när jag bygger rören kan jag bygga grenrören på distans utan att behöva ha bilen om det finns hyfsat med utrymme." http://www.ajden.se/ajdensgarage/job _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||
|
Det är väll ett suggrenrör du ska ha? Dom är drygare att bygga på distans iom att dom brukar dra iväg bort från motorn.
om det är ett turborör så brukar det gå att bygga på distans om kunden punktar ihop flänsarna där dom vill ha dom och sen bygger jag röret i mellan. |
||||
|
Re: Vem bygger grenrör?
Har du räknat nått på hur röret skall vara då....? Man har väl blivit lite miljöskadad av Gunnar som har bromsbänken ca 1 km från där jag bor
Så man har ju sett både bra och dåliga grenrör
//Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
|
Jo, jag har mått på det nya röret (62 cm 4-1) och en laserskuren fläns som sitter som en smäck.
Lind4hl; Karlstad är långt bort, ska tänka på saken. |
||||
|
Tänkte ev. ha ett stepped headers med 1 3/4" (16 cm) först sedan 1 7/8" (20 cm) och sist 2" (26 cm).
Annars blir det bara med 1 7/8 (48mm). |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Vem bygger grenrör?
|
2646 besök totalt |