Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 14994 besök totalt |
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Re:
Kul att du tog dig hem, hoppas att jag var tillräckligt försiktig när jag drog in dig till depån ![]() (fick göra om samma resa med forumägarens bil senare, samma sida och hjul, kolfibertjosan som släppt i limningen) _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Jo , då har man fått ihop bilen igen, passade även på att byta färg när man ändå fixade till bucklan efter hjulet som inte vill sitta kvar...., dock måste jag få på skivbromsar bak då trummorna inte riktigt höll måttet efter några inbromsningar.
Vinterns projekt: wilwood bromsar nya bakaxlar nya bladfjädrar frame connectors + ev. manuellt ventilhus ny gm600 servo Här är några bilder på hur den ser ut idag. ![]() ![]() ![]() _________________ Niklas Eriksson |
||
Kul att du fått ihop bilen!
Jag skulle ju fixa lite bilder till dig, sorry... här är nåra från barkarby med mobilkamera ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Tack för bilderna, det var en långsam resa hemåt, den provisoriska lagningen av bromsbackarna gav upp efter 2 km så den gick väldigt "ryckigt", blev tvungen o stanna och mecka dit dom igen, sen hamnade jag i essinge köerna och generatorn slutade ladda (en sladd hade hoppat ur) volt mätaren visade 8v, innan den slocknade...
,så jag vågade inte stanna någon mer gång men till slut kom jag hem... Tack igen för hjälpen med bilen. Mvh Niklas _________________ Niklas Eriksson |
||
Uppdatering
![]() Bromsarna fungerar, blev en ny wilwood huvudcylinder, nya bromsledningar, bromsreducerings ratt mm, kör fortfarande med trummor bak dock nya "police edidtion" 11" . Har numera muskel servo (tog bort servot) på bilen så fickparkering är inte roligt... men nu kan inte servot koka mera ![]() Sedan är lådan inne för fix, så jag kan köra med manuellt ventilhus om jag vill, passade på att byta växelspaken till en som både kan växla upp och ner i fasta lägen (den innan kunde bara växla upp). Den nya växelspaken... ![]() _________________ Niklas Eriksson |
||
Ja, det känns lite som man är med i en gammal amerikansk biljakt när man är ute och kör
![]() Car Chase - B.A.D. Cats http://youtu.be/ouGBbDySwa8 _________________ Niklas Eriksson |
||
Alla svängjänk med BB och bladfjädrar har inte varit hopplösa
![]() Mustangen fick omfattande förstärkningar av hjulupphängningarna och främre delen av karossen, samt motorn trimmad med planade toppar, större förgasare och uppgraderad tändning. Trots detta, och bredare aluminiumfälgar med bredare däck, hängde Mustangen aldrig i realiteten med Chargern i högfartsscenerna... Lite ironiskt att man ska hitta den avslöjande originalartiklen hos ClassicMustang.com ![]() http://www.classicmustang.com/bullit Det har påståtts att McQueen skulle ha stoppats från att göra sina egna stunts av försäkringsbolaget, familjen etc, men ersattes i själva verket för att han saknade kapacitet. Ett par av hans "bloopers" finns med i biljakten för att förstärka autenticiteten. _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 14994 besök totalt |