Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Utloggning
3914 besök totalt
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Utloggning

Jag har sista tiden haft problem med utloggning ifrån rejsa, det innebär att jag plötsligt längre är inloggad trots att jag inte loggat ut. Hänger detta ihop med problemen som lett till omstart av Rejsa?

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Vilken browser kör du med? Jag har sett lite problem med inloggning med Firefox ibland där MSIE funkat hela tiden. Du kan även prova om det skiljer med problem eller inte om du kör https://rejsa.nu eller bara https://rejsa.nu

Motala
Här sen Dec 2002

"Utloggning"
Jag loggar aldrig ut, eller är det meningen att man ska göra det.
Eftersom jag är inne så många ggr om dagen så tycker jag det är skönt att inte behöva logga in varje gång!

riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005

Re:

Lennart Jarmyr skrev:
"Utloggning"
Eftersom jag är inne så många ggr om dagen så tycker jag det är skönt att inte behöva logga in varje gång!

Han menar väl att han blir utloggad utan att han vill det.
Det händer mig också ibland. Jag loggar heller aldrig ut men kanske en gång i veckan blir man tvungen att logga in ändå.
Jag kör firefox.

Der drüben
Här sen Dec 2002

håller med föregående talare kör IE7, ibland är det oftare och ibland tar det väldigt lång tid mellan gångerna.

Förresten Lennart säger han är här ofta, går det att få fram en topplista på detta? Hade varit lite roligt faktiskt

om vi kan se ltie sådan statistik så för helsike visa inte det för min VD bara

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

johan sjöström skrev:
Förresten Lennart säger han är här ofta, går det att få fram en topplista på detta? Hade varit lite roligt faktiskt
Nä, ta inte fram siffror på hur ofta man visar sidor här, man kan ju få svart å vitt hur illa man fördelar tiden...

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Trådstartare
Re:

wipe skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
"Utloggning"

Det händer mig också ibland. Jag loggar heller aldrig ut men kanske en gång i veckan blir man tvungen att logga in ändå.
Jag kör firefox.

Exakt så är det, givetvis vill jag aldrig logga ut utan blir utkastad med jämna mellanrum. På sistone har det varit påtagligt ofta. Jag kör firefox.
Magnus: Är det bättre att köra www.rejsa.nu eller https://rejsa.nu?

steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag skulle vilja ha bort den förbockade "återanslut vid inloggning"

Jobbigt när man glömmer bort att bocka ur när man använder andras datorer.

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Re:

wipe skrev:

OK!! Då är jag med.

Händer ibland för mig också att jag måste logga in på nytt!

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Mats Thur skrev:
Exakt så är det, givetvis vill jag aldrig logga ut utan blir utkastad med jämna mellanrum. På sistone har det varit påtagligt ofta. Jag kör firefox.
Magnus: Är det bättre att köra www.rejsa.nu eller https://rejsa.nu?

Jag har råkat ut för något liknande på ett annat forum, en rensning av mina sparade cookies och inställningar för just den sajten löste problemet den gången.

Här sen Aug 2003

Har problem för första gången. Kör Mac med Safari, och nu måste jag logga in varje gång jag skall besöka sidan, trots att jag bockar i rutan om att jag skall logga in automatiskt nästa gång. Detta problemet har kommit de senaste dagarna och har aldrig uppstått tidigare. Förslag?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Radera cookien

Här sen Aug 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
Radera cookien

Brukar jag göra med jämna mellanrum, men testade att radera allt jag hittade som gick att radera, och det funkade ju
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Det är väl automatisk utloggning om man hänger för länge i o/T ?

Här sen Aug 2003

Skulle kanske vara en idé, där finns ju ruggigt långa trådar som jag vill understryka att jag inte är deltagande i
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

BMWTobbe skrev:
Skulle kanske vara en idé, där finns ju ruggigt långa trådar som jag vill understryka att jag inte är deltagande i

Men du läser dem förstås?

Trosa
Här sen Sep 2005

har haft samma problem lite den senaste tiden. kör Firefox och ha alltid gjort det dock har utloggningsproblemet först uppstod den senaste månad

Visby/Stockholm
Här sen Nov 2007

Jag har samma problem som er innan att ni måste logga in igen även fast ni inte har tryckt logga ut. Men jag har även tillägsproblemet att när problemet har uppstått och jag loggar in igen markerar den att det inte finns några nya inlägg i trådarna. Även fast det finns en drös om man kollar på datumen. Något jobbigt att leta reda för hand vilka man skall läsa igenom.

Jag kör FireFox 3 och det hände senast nyss, därför jag skriver detta inlägg

Problem med kakorna här också eller? Någon som kan guida en i rätt riktning så man bli av med dom, om det är lösningen.

1:48.53 @ GR
1:47.69 @ Mantorp
1:14.22 @ Kinnekulle
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Nogge skrev:
Jag har samma problem som er innan att ni måste logga in igen även fast ni inte har tryckt logga ut. Men jag har även tillägsproblemet att när problemet har uppstått och jag loggar in igen markerar den att det inte finns några nya inlägg i trådarna. Även fast det finns en drös om man kollar på datumen. Något jobbigt att leta reda för hand vilka man skall läsa igenom.

Jag kör FireFox 3 och det hände senast nyss, därför jag skriver detta inlägg

Problem med kakorna här också eller? Någon som kan guida en i rätt riktning så man bli av med dom, om det är lösningen.

Jo, kakproblem helt klart. Vet inte enklast sätt att radera i FF så har ingen guide på rak arm, sorry.

Utloggning
3914 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande