| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S/B: Toyota MR2 Mk1 -85
|
816 besök totalt |
|
Kort sammanfattning, & mer, om än dock inte allt går att läsa här : Renoverade bromsar, Celica ST185 CS skivor & OK fram, std. bak, med nytt OK på ena sidan & tidigare utbytt på andra sidan. Med customtillverkade stålomspunna slangar runt om. Nya polyurethane bussningar i hela chassiet, tillsammans med ställbara gula Koni stötdämpare & för modellen anpassade fjädrar från Lesjöfors. Motor trimmad från Sellholm, lite oklart vad exakt som blivit gjort. Men toppen är tämligen duktigt arbetad på, kammarna har ~1,5mm högre lyft, ventilerna är täta men tre av kolvringarna har förmodligen satt ihop sig lite under tiden motorn stått. Kan släppa efter när maskinen börjar köras! Alla slitdelar & filter är nya från Toyota, T-vis är borta, EGR är borta & AC är borta. Svarta BBS RK 16" med fräsha däck, Good Year F1 fram & Hankook bak. Guldfärgade Raceline 15" rallyfälgar, med Yokahama Advan A048 R-Däck. Std. tre-ekrade 14" är sparade, dock passar de inte över nuvarande bromsar fram. Cobra monaco stol på förarsidan, bortskrapade asfaltsmattor, urplockade mattor & dörrsidor men allt är sparat & i bra skick. Bilen är lite dassig i lacken just nu, efter två säsongers garagedamm utan någon riktigt tvätt. Lite rost i skärmkanterna bak (skummgummi dörruppslagsskydd som dragit åt sig fukt), samt längst bak under sidokjolarna! Mycket pengar & tid är nerlagda i bilen, vilket ni säkert förstår. Tror den kan prestera bra när den är "klar", dvs. när motorn är optimalt inställd, just nu är det bara grundtänning så den går att köra. Ett piggyback eller gärna separat sprut skulle göra gott. Allt som bytts eller renoverats, har rullat under hundra mil, inkl. en halv bandag & är ca. ett år till åldern. En sista sak som kan vara värt att notera, är att bilen är en flyttgodsimporterad bil. Dvs. den behöver inte hålla samma utsläppskrav, som "vanliga" bilar hos SBP. Co på 7.0 är endra gränsvärdet att hålla sig under. Med std. motor låg jag på 0,7 utan katt & med denna som går nog fett just nu, låg jag på 1.7 så tämligen goda möjligheter till ytterligare trim eller motorbyten.
Så till priset, vilket är svårt men som den står med båda hjuluppsättningarna, 45000:- & utan R-Däcken kan vi dra av säg 5000:- Är även öppen för bud & bytesförslag, fast främst är det en Lotus Elise S1 som hägrar, om sanningen ska fram
Priset går kanske att likna med en MR2 mk2, CRX V-Tec eller Miata i någorlunda skick.. _________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
|
Av ett otal olika anledningar, mer eller mindre trevliga, funderar jag nu på allvar att avyttra den lilla röda & lyfter den här förgångna annonsen.
I princip allt som är värt att nämna går att finna i min tråd, under projekt på TCS. Besiktad och godkänd hos SBP, fram till Februari 2010. Säljes primärt hel som den står, för 35 000.- på de svarta BBS RK 16" med reko däck. Men kan tänka mig att behålla t.ex motorn, om ett rullande chassi kan locka någon? Alt. byte mot annan Toyota, slantar kan ges eller tas som likvid. _________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
![]() |
SÄLJES
|
816 besök totalt |