| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bakaxelproblem BMW
|
847 besök totalt |
|
Bakaxelproblem BMW
Har problemet med min e36 328 touring-96 att när den utsätts för hårdare körning tex konbana, superstage eller enbart piskas på bana så får jag ingen diffbromsfunktion. Testat att även göra "burn outs" med resultatet att den enbart driver på ena bakhjulet. Har svaga minnen från att när ja köpte den så "diffade " den riktigt men är inte säker. Så mina frågor lyder: 1: Kan man spänna diffbromsen?? 2: Vilka bakaxelklumpar med riktig diffbroms som verkligen håller passar på just min bil?? Tex från andra Bmw modeller som man slipper bygga om för mkt för att passa. Hoppas nån kan hjälpa mig i detta ärende då ja ska ge mig på att förfina denna bil så den kan användas rejält till i stort sett allt nu då man försöker lämna Opelträsket just för att börja ratta bmw mer än att bara finköra:) _________________ Anders Kembring Passat Kombi TDi Opel Vectra Honda Civic Type R Mitsubishi Evo 3 Mitsibishi Evo 2 Opel Astra Gsi 16v |
|
Den här frågan passar perfekt i din banåkabilstråd (du har väl en sån va
Annars rekommenderar jag t.ex. www.autopower.nu eller ngt liknande märkesforum
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
|
328i -96 har lamelldiff.
En idé kan vara att kontakta Mobimech här i Göteborg och se om inte han har möjlighet att byta lamellerna i din diff och kanske tom spänna upp den till 40% bromsverkan.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
![]() |
Skruva banåkabil
Bakaxelproblem BMW
|
847 besök totalt |