| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Pirelli P Zero C
|
1499 besök totalt |
|
Pirelli P Zero C
Inte Corsa utan just P Zero C. Vart kan man få tag på dessa däck ??? Är detta ett bra alternativ till Michelin Pilot Sport Cup ?? Någon som kan bidra med något... _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
|
om jag inte minns fel så har P Zero C gått ur production för ett par år sen men är inte helt säker.. P Zero C är väl en kompromiss mellan ett gatdäck och ett r-däck och inte lika snabba som MPSC.
Toyo R888 vann väl något test för lätta bilar och borde vara ett utmärkt däck till din bil _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
|
_________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
|
R888 är helt rätt ett bra/prisvärt r-däck.
Men jag är dock ute efter kompromissen mitt emellan. Blev dock nyfiken på detta däck med tanke på att VW kör det på sina JTCC Golfar i den dumma dimentionen 205/45-16 (som då jag oxå är ute efter ;-) Hitta ett däck som fungerar förträffligt att åka på bana samt till/från träffarna med hyffsad livslängd är väl alltid ett dilemma. Vill helst inte ha två uppsättningar hjul, dvs en för gata/transport och en för bana.... Tack ändå för svaret
_________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
|
Det finns olika versioner av uppföljaren P Zero Corsa, en variant har mer mönster och funkar definitivt på väg pga det bättre mönstret (regn).
Ingen aning om var du kan köpa dom men ring Pirelli Sverige, kallas ibland för R-däck Light. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
![]() |
Däck för banåka
Pirelli P Zero C
|
1499 besök totalt |