Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 25754 besök totalt |
Re:
Tack! Nej, om jag förstod Dr. Eick rätt är "personbästa" i trakterna runt 250km/h. Men jag vet inte... Det var väldigt intressant att stå i FX. 98-99% av alla förare sitter och bromsar på alla möjliga sätt, både innan och i ![]() ![]() Ringtaxin bromsar inte men är kusligt orolig genom och efter kompen. Men när den passerar 4 meter ifrån en så gungar man till. Det var också intressant att stå i karusellen. Ingen bil mår bra där, inte ens GT3:or eller ringtaxis. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Resan
Vilken Underbar resa detta blev, om än lite väl mycket olyckor och med avbrott som följd. Vi stack ner vid 24 tiden fre/lördag, jag tog första halvan. Här på färjan kl 04:25, Roger försöker smula utanför. ![]() Soluppgång vid Lybeck. kl 05:26 ![]() Gick rätt bra ner, ca 1tim stopp pga olycka vid vägbygge(en fil), annars inga långa köer, tack för tipsen, vi körde via Hannover. kl10:13 ![]() Väl nere träffade vi lite kända och okända rejsa folk vid resturang Pit stop, där vi förövrigt åt all mat denna helg ![]() ![]() ![]() Från ballkongen. ![]() Frukost. ![]() Blev vittne till en bil/mc olycka, dom ordnade upp det själva, kom ingen personal på nästan en timme ![]() ![]() Mycket avbrott blev det hela helgen, men måndagen var klart bästa dagen med betydligt mindre antal bilar. ![]() Hellre bakom än framför denna ![]() ![]() Bilen låg nog i toppen på antal körda varv denna helg av svenskarna ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Middags bilder ![]() ![]() Denna gick inte in i S3:an kunde vi snabbt räkna ut, kostade 200euro ![]() Alldeles alldeles ensam, men alldeles underbart ![]() ![]() Färjan hem, lyckads med att komma på samma som trevliga Hans och oskar, aldrig har väl 45 min gått fortare, glömde helt bort att handla, kan säga att hon var inte förvånad när jag kom hem ![]() ![]() ![]() ![]() Tiderna inte att förglömma ![]() Sedan gick det neråt men förståss en hel del bilar på banan. Har lagt upp min första film på tuben nu ![]() hela Hatzenbach ![]() Här är mitt bästa på 8:43 på Söndagen med 13bilar och 1 mc ivägen ![]() ![]() ![]() ![]() För en gångs skull saknade jag inte urisen, var för mycket olyckor, skönt med ESP ![]() Men ner ska den ![]() http://www.youtube.com/watch?v=kH6Ut EDIT: Lite hög fart in i lilla karusellen, utgången usel, Roger lite lätt nervös där ![]() Ändrade Rogers tid 47 inte 49, fick påpekande om det på sms ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||
Trevlig Ringenberättelse
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Hans Mogren Porsche GT3 CS |
||||
Re:
Fin bild Micke, tack.
94 mil där nere ![]() ![]() ![]() Ja med min bil blir det att luffsa runt och känna sig för och öka efterhand, som dag och natt jämnfört med S3an. Man fick ju sig tankeställere hela tiden, som MB black series bilen alla stod och glodde på i depån, 5 min senare var den i det närmaste skrot uppe vid Flugplatz, precis över krönet hade det regnat, vi kom efter och det var ingen vacker Merca längre, tror inte hans tjej åker på banan fler gånger ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||
Min första resa till Ringen avklarad!!!
![]() För min del var det bland det roligaste jag gjort i hela mitt liv! ![]() Jag åkte ner helt solo på torsdagen, men träffade en lumparpolare på lördagen. Alltid kul med lite sällskap! ![]() Som jag trodde innan så har jag blivit beroende. Ska försöka åka ner igen senare i sommar. Det blev 8 varv den här gången. Nästa gång ska jag försöka hinna med lite fler. Bilen var min nyinköpta BMW 320d -05. Den hängde med bättre än jag trodde den skulle göra. Jag bodde första natten på Haus Celine. Ett väldigt mysigt Gasthaus precis vid tunnelröret som går under påsläppet. Dvs jääättenära banan! 40_ /natt var lite i överkant, men med tanke på läget och standarden på boendet var mer än bra så kändes det ändå prisvärt! Det kändes som jag var första gästen. Allt var nyrenoverat. Bifogar lite bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mvh Johan _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 25754 besök totalt |