|
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4770
Trådstartare

12 Dec 2003 00:59
Någon som är sugen på en FoORRD?
Här finns den officiella sajten: SAJT!
_________________ driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
|
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6703

12 Dec 2003 06:51
Så underbart läcker är den, kul att när Ford satsar på retrolook så satsar de på en av de fräckare bilarna från tidigare![/img]
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
|
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956

12 Dec 2003 08:45
Den nya är väl lite större på alla ledder? Så att en fullvuxen nordbo får plats.
Men nog skulle jag beställa min i känd ljusblå/orange färgsättning. Macken hemma där jag tvättar bilen var Gulf en gång i världen, skulle säkert vara populärt att tanka där...
JohanR
_________________ Johan Rådlund
|
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467

12 Dec 2003 10:23
De är visst redan slut.
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell...
|
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4321

12 Dec 2003 11:31
Mkt vacker bil...
_________________ Ragnar Burenius
|
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19314

12 Dec 2003 11:51
_________________ Jörgen Eriksson
|
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4770
Trådstartare

12 Dec 2003 12:19
Test i Car and driver mellan Ford GT, Porsche GT3 och Ferrari 360 Challange Stradale.
TEST
_________________ driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens

12 Dec 2003 14:03
Den där bilen låter ju helt sjuk....
Några citat
Citat: | It wasn't even a contest. The Ford GT so completely dusted off its two highly recognized competitors that if we had wanted to make this a real challenge, we would have had to go way up the "supercar" price ladder. The $401,000 Saleen S7 is about as quick as the Ford GT, and we know of only one car that would surely outrun the Ford—the $659,000 Ferrari Enzo. |
Citat: | Rocketing the GT to 60 mph in 3.3 seconds and to 150 in 16.9 (that's an incredible seven seconds quicker than the Porsche and the Ferrari) |
Citat: | In this comparo, it had the crispest throttle response. In the rolling-start test to 60 mph, where the gas pedal is floored at 5 mph, the GT hooked up and simply bolted, reaching 60 in 3.7 seconds, a full second quicker than the GT3 and 0.7 second faster than the Ferrari. |
Citat: | What really made for the GT's stunning two-second-per-lap advantage—it ran a lap in 1:32.13 |
Citat: | And even though the Ford did not have fancy ceramic brake rotors, its brakes never faded, and it stopped from 70 mph in the shortest distance (153 feet versus 167 for the GT3 and Stradale). |
Citat: | Maybe we're being too picky here, because for the money, you get not only one of the coolest shapes on the road but also one of the best-performing new cars you can buy. Period. It's gratifying to know at last that the heavily hyped Ford GT does indeed deliver the goods. |
|
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447

12 Dec 2003 14:10
synd bara att det e en ford..
men har faktiskt den som skrivbordsunderlägg....
_________________ //Björn Strömberg
BMW Abuser
|
Christian Carlsson
Åmål
Här sen Mar 2003
Inlägg: 369

13 Dec 2003 13:13
Ni vet väl att den första Ford GT'n byggdes av Eric Broadley?
Det vill säga LOLA............
_________________
/LOLA-Christian
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966

13 Dec 2003 16:44
Christian Carlsson skrev: | Ni vet väl att den första Ford GT'n byggdes av Eric Broadley?
Det vill säga LOLA............
 | Visst är väl T70 väldigt lik gamla GT40 i konstruktionen?
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
|
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2392

13 Dec 2003 21:51
Lennart Mäkinen skrev: | Christian Carlsson skrev: | Ni vet väl att den första Ford GT'n byggdes av Eric Broadley?
Det vill säga LOLA............
 | Visst är väl T70 väldigt lik gamla GT40 i konstruktionen? |
NJA mk 6 gt är väl den designen som ford köpte tillsammans med Broadleys tid och kunskaper. Att sedan Eric byggde t70 beror mera på att ford inte lät honom bygga den istället för gt 40 som blev en massa kompromisser.
_________________ Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
|
Christian Carlsson
Åmål
Här sen Mar 2003
Inlägg: 369

14 Dec 2003 19:36
cat7even skrev: | Lennart Mäkinen skrev: | Christian Carlsson skrev: | Ni vet väl att den första Ford GT'n byggdes av Eric Broadley?
Det vill säga LOLA............
 | Visst är väl T70 väldigt lik gamla GT40 i konstruktionen? |
NJA mk 6 gt är väl den designen som ford köpte tillsammans med Broadleys tid och kunskaper. Att sedan Eric byggde t70 beror mera på att ford inte lät honom bygga den istället för gt 40 som blev en massa kompromisser. |
cat7even har helt rätt!
Jag skummade igenom boken "Lola T70 V8 Coupés", och ovanstående rad sammanfattade det hela väldigt bra.
Sedan blev nog T70 en evolution av GT40, precis som mycket annat på den tiden (och även nu?)
Fast var GT40'n en massa kompromisser?
Den vann ju LeMans iallafall.....
Glömde lägga in en länk, ifall nån inte har fått med allt på önskelistan:
till Tomten
_________________
/LOLA-Christian
|
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2392
_________________ Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
|
|