| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW M535i Entusiastbil! 'SÅLD'
|
2781 besök totalt |
|
BMW M535i Unikt tillfälle att förvärva en dynamisk BMW-klassiker ur 80-talets modellprogram med endast 8000 mil på mätaren! -Centrallås med deadlock. -Elspeglar. -Läder. -Luftkonditionering. -Ficklampa i handsfack. -TRX hjul. Bilen, en Arktisblau metallic M535i, har sitt ursprung i schweiz där en svensk affärsman köpte den ny. 1989 togs den till sverige som flyttgods. Den blev stående oregistrerad fram tills 1994 då bilen registrerades svensk och togs i bruk av hans son. Sedan dess har två entusiaster ägt bilen innan jag förvärvade den vintern/våren 2006. Tyvärr finns mycket litet dokumentation kvar. Sommaren 2006 rullade bilen ca 400 mil och en lättare polerling och lackförsegling gjordes. Sommaren 2007 plockades aerodynamikpaketet bort från bilen för inspektion och rengöring. Bilen var fantastiskt fin och döljde inga överraskningar, endast tvätt och vaxning gjordes och den vaxbehandling som gjordes från fabrik har lämnats orörd. Ytterliggare en lackförsegling gjordes av hela bilen i samma veva. Under sommaren 2008 kördes bilen endast fram och tillbaka till 'träffpunkt80' och ställdes efter en nogrann tvätt in för vintern igen. Bilen har alltid vinterförvarats i torr och värmd lokal. Bilen har sin härliga spänst kvar som när den levererades, och har inte utsatts för några ingrepp, vilket gör just denna bil unik. Bilen stod även fotomodell till tidningen Automobil's klassiker-repotage, vilket ytterliggare bevittnar skicket. Läs mer i nummer 3/07. Dimljusinsatser och höger helljus är bytta till nya från Hella. En uppsättning orenoverade BBS RS 16" finns till bilen. Extrautrustningen sträcker sig alltså till luftkonditionering och skinn. Självklart fungerar luftkonditionerningen.
Skyltbelysning. Mer info och bilder finnes för seriös spekulant! Bilen säljes för att frisätta tid till renoveringen av min M5 e28. Pris: 85'000:- eller bud _________________ Per Lidbom i3S ACS -18 M5 e28 -86 M5 e39 -99 M540i/6 touring (snart M5) -01 ...och en jädra massa cyklar. |
||||||||
|
Re:
hmmmm, nästan så att jag blir sugen på att sälja M3:an! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
|
Tänkte exakt samma tanke, får se om man kan gräva lite i byxorna. Denna bilen VILL JAG HA!
_________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||||||||
|
Re:
Måns, Jag har faktiskt både talat och mejlat med den ena brodern (på ett visst bilmuseum i Malmö med särskilt BMW-intresse), och som faktiskt (?!) visade intresse, har dock inte hört något mer sedan dess... Vi får hoppas dom ser annonsen ist!
Min önskan är att någon entusiast vill förvärva den, och inte fördärva...
_________________ Per Lidbom i3S ACS -18 M5 e28 -86 M5 e39 -99 M540i/6 touring (snart M5) -01 ...och en jädra massa cyklar. |
||||||||
|
Re:
DÅ har det gått långt Abbe! Du är välkommen att höra av dig när som, kontraktet ligger klart....
Du med Erik...
_________________ Per Lidbom i3S ACS -18 M5 e28 -86 M5 e39 -99 M540i/6 touring (snart M5) -01 ...och en jädra massa cyklar. |
||||||||
|
Re:
[quote="Per Lidbom"][quote="Abbe o"]
Egentligen inte! Jag var ute efter en M535:a 2001, men den jag ville ha (är i samma skick som din bil) var inte till salu, jag letade vidare efter M535 eller M3 E30 men hittade rätt M3:a först! Nu har jag faktiskt köp en Triss lott som jag inte skrappat än, så man vet aldrig......
Lycka till med försäljningen! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
![]() |
SÄLJES
|
2781 besök totalt |