Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 240 V8 -75 | 3868 besök totalt |
Hej
Jag har en Volvo 240 75:a med en V8 . Cheva 327 som är borrad till 331. TH 350 låda. Denna bilen är gjort för att åka rakt fram . Bakaxel är en 1031 stel axel från Volvo . Jag vill kunna åka bana och gata med den bilen . Jag har hört att man skall använda en form av delat bak axel(separat hjul upphängning) . Annan säger att man skall ha en 8,5" cheva axel. Jag skulle uppskatta all hjälp- Mvh Johnny Saikali _________________ Johnny K. Saikali |
||
om den inte väger väldigt annorlunda skulle ju VOC-chassi kunna vara en början. Det har ju körts en hel del med 240 i långlopp genom åren så nog finns det kunskaper om att åka med stel bakaxel.
Det är ju antingen stel axel för att det ska vara manligt eller all out med dubbla A-armar, släpande vinklade knasarmar är ju bara budgetfusk |
||
Inspiration: http://www.240grupp-a.se/hangbak.asp
1031-bakaxeln dög ju till att vinna DTM med. Fast det fanns en multilinkbakaxel till 740-serien om man nu absolut vill ha det. _________________ Tony Jonsson Har 63 cylindrar sist jag räknade... |
||
Det stämmer . Jag har bestämt Mig att renovera 1031 Jag har och satsa på bättre stötdämpare och jobba mera på väg hållningrn.
Jag har kollat lite runt men det blir jätte dyrt att köpa allt nytt. 3vägs stötdämpare skulle behövas . _________________ Johnny K. Saikali |
||
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Kolla även http://www.samsteffansson.se/ _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 240 V8 -75 | 3868 besök totalt |