Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Bilstein chassi BMW E36
1149 besök totalt
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Hej

Har ett komplett chassikit Bilstein till BMW E36 92- över som jag inte har någon användning för.
Detta har suttit på min Alpina B3 -94 (se https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=51156&highlight=) och demonterades när jag började renovera den pga av att jag vill ha ett coil-over chassi istället.
Jag har kört ca 300 mil med det innan jag rev ner bilen och den var verkligen supertight och bra!
Gissar på att framdämparena är 2-3 år och bakdämparna ska vara ca 1,5 enligt tidigare ägare.

Framdämparna ser lite tråkiga ut med lite rostfläckar , om man vill är det inga problem att slipa/blästra bort dessa och måla över. Den mindre pedantiska bryr sig inte om det ..

Bakdämparna ser bra ut , jag har blästrat och målat bottenändarna på dem då de hade börjat rosta lite grann där med.

Framfjädrarna är Eibach och bakfjädrarna troligtvis Alpina orginal.

Tanken var att ha dem som reserv men jag inser att jag har för mycket prylar och kassan behöver lite tillskott.

Som sagt , inga nya prylar men det som skämmer är möjligtvis utseende , funktionen är det absolut inget fel på.

Önskar 3000:- för allt eller bud. Hämtas med fördel i furulund men kan även skickas med bussgods om köparen förskottsbetalar + står för fraktkostnad.

Lite bilder:

Min bil med chassi monterat

Furulund
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Sålt !

Sålt! ok att ta bort annons!

/Calle

1149 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande