| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Weber bludder
|
925 besök totalt |
|
Weber bludder
när jag kör på Falkenbergsbanan och efter rakan bromsar från ca165 ( enligt RaceChrono ) ner till ca 60..går från 5an till 3an ( ca 3400rpm ) .. vilket känns vettigt i 90 gradarn där för att undvika hjulspinn.. då bluddrar motorn och beter sig som den inte får nog med bränsle.. går jag ner till 2an så är det inga problem men då ligger jag på ca 4600rpm och där en den lite vild på att spinna i dessa tajta svängar ..jag ligger på gränsen till underbestyckad lågfartsdel (weber 45or) ( 2 1/2 varv ut på blandskruvarna ) den går som en dröm på tomgång dock.... märkte inget av detta problem på kinnekulle.. iof inga så tajta böjar..... snart dax att träffa skåningarna på Knutan..
bäst att ha grejorna i ordning
_________________ Peter Börjesson Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1 |
||
|
Lite större munstycke på lågfart kanske?
För det kan väll inte vara så att soppan skvalpar för mycket i flottören när du bromsar? |
||
|
Re:
Tack jo.. det blir att beställa större lågfart... skumt det här.. för bluddret finns bara på låga varv ( kring 3000- 3500 ) och bara i tajta svängar som föregåtts av kraftig inbromsning. vad gäller eventuellt "skvalp" i flottören vet jag ej.. hur kollar (åtgärdar) man isåfall det ? _________________ Peter Börjesson Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1 |
||
|
Re:
nej... ??? hur kollar jag den ? ahh.. hittade denna.. http://www.webcon.co.uk/weber/perfor ska ut o skruva av locket och se kan felaktig nivå ge de symtom som jag beskriver ? tack _________________ Peter Börjesson Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Weber bludder
|
925 besök totalt |