| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Elkontakter under huven...
|
26 besök senaste veckan (7730 totalt) |
Jag håller med. En korrekt utförd crimpanslutning är säkert överlägsen en lödd (särskilt med tanke på att kabeln vid lödningen blir stel och är känsligare för brott pga vibration). Jag tror dock att det funkar tillräckligt bra för de flesta behov att löda. Metoden är väl beprövad. Om vi t.ex hade diskuterat kontaktdon med koppar för lödanslutning så hade hållbarheten inte varit ifrågasatt. Min slutsats är därför att det inte är värt att lägga ut tusenlappar på ett otal crimptänger för diverse kontakter i om man inte jobbar med det profesionellt. Har jag tillgång till korrekt crimptång för kontakttypen använder jag den. Har jag tillgång till crimptång för en annan liknande kontakttyp löder jag i stället för jag liter inte på att crimpningen blir korrekt utförd. Rätt eller fel bedömning? Tja fan vet??? /Peter _________________ Peter Boström |
||
|
Vi kör mycket AMP supersälar på jobbet, klart trevlig kontakt som det sällan blir fel på, trots aggresiv miljö.
Lite småbök att montera, men man får upp farten efter några st. Trä på gummitätning på kabeltåt, skala kabeltåt, pressa fast kontaktstift, upprepa tills alla tåtar är kontakterade, in med kontaktstiften i kontaktdonet, tryck till plastbiten från andra sidan = klart. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Elkontakter under huven...
|
26 besök senaste veckan (7730 totalt) |