Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic Esi 1993 *såld* | 6782 besök totalt |
Lite om min bil
B16a2. "PCX" oljefilter. OKQ8 F1 10w50 olja. Kolfiber luftrör med öppet filter aka "whalecock". S9b växellåda. ES bussningar i växellänkage. Kattersättare. ITR mellanpipa. Spoon N1 axleback. J's Racing oljelock och kylarlock. Koni coilovers. Ingalls camberkit fram. Inverterad ordning. Ingalls camberkit bak. Polyuretanbussningar i oem nedre länkarmar. Function 7 nedre länkarmar bak. Blox ändlänkar. ASR platta. 23mm ITR krängningshämmare. VTi fjäderbensstag fram. J's racing spindelleder. 15x6.5" Lenso VPD (5.9kg) för banan med Toyo Proxes R888. VTi spindlar. VT huvudbromscylinder. Prelude ok fram. MG ZR 160 skivor fram. orginal belägg. Stålomspunna slangar. Nya bakbromsar inkl. allt (20081024) Motul RBF600 bromsvätska. Rör för bromskylning från fronten. MOMo champion ratt. MOMo pedaler. Spoon växelspaksknopp. Sparco Evo på förarplatsen. Memoryfab Superlow underreden. Rensat bakom framstolarna. Megan Racing stag mellan c-stolparna. Fjäderbensstag bak. Vitlackad interiör. Spoonvinge. Spoon speglar. http://www.youtube.com/watch?v=YrOVm _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Köra ännu fortare på Mittsverigebanan då polarn just köpt en M3 E36 och någon sådan bil kan jag tyvärr inte tillåta köra 2 sek snabbare per varv
Näe, skämt åsido. Sortera ut bilen ännu mer helt enkelt. Fjädrarna är för "sportigt gatåka" och håller verkligen inte i min mening för banåka, så racefjädrar söker jag just nu efter men det verkar inte finnas någon som vet vad som följer med coiloverkittet orginal så jag tänkte mäta dom medföljande idag för att kunna beställa nya. Sen fick jag pris av PEAN på Carbotech XP8 fram och AX6 belägg bak, lite väl mycket pengar dock så det kanske får vänta på sig lite. Köpte för ett år sedan XP8or till ett par andra ok för halva pengen från usa inkl. frakt så det blev en smärre chock. Annars är det nog mest bara att åka, åka och åka i sommar. Framtidsplanerna handlar endel om effektökning men det är lite av en utmaning att försöka komma ner på samma tider som M3, 911 osv med en orginal 1.6a från Honda En halvbur inkl regbesiktning vore ruggigt grymt dessutom. _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Då får han med M3:an se till o uppgradera också då så inte lillhondan blir snabbare , hehe, men det är klart snabba små rackare dom är japsarna .
Jag fick också en chock när jag beställde mina XP8:or, men jag blundade och betalade vilket jag inte ångrar nu. _________________ Viktor Starkman |
||
Nackdelen är att jag då åker på 195or runtom och det låser redan nu upp lite för lätt
Kanske man kan stå ut den här säsongen dock och skaffa 8" breda fälgar till nästa år och köra på 225or _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Lite hur det gått
*Bytte insuget till ett AEBS (Kopia med Integra type r men med större plenum) *Mappad (Launch control på 4500, vtec vid ~5300, shiftlight på 8000 och varvstopp på 8400) *En ändlänk till krängningshämmaren small poff av. Aldrig mer Blox för mig. orginal är bäst in i det längsta. *Köpte mig en B18C6 (Integra Type R) motor på 212 bromsade hästar och 200nm. *Ny insugspackning och spjällhuspackning i något plastmaterial som ska hålla sakerna lite tätare och kallare. *Nya bussningar till bakvagnen (trailingarmen). *Blingigt toe stag *Sex banfälgar i dimensionen 15x7" för att kunna köra 205or *Nytt stort batteri i liten kartong. Eller var det tvärtom? *Körning på Mantorp Fotad av Chucky. *Två bättre begagnade svarta glasfiberstolar. *Tog ner gamla hjulupphängningsprylar för lite tvätt osv... oj vad dom börjar glänsa efter lite vatten och puts..? :P K-Sport Track Racing coilovers. 20k fram och 18k bak. *Glasfiberhuv från Södervidingegänget. *Reservfjädrar i annan hårdhet *Motorbyte Nytt grenrör och katalysator slank dit också *Mappad hos känd Evokille *och med hösten så kommer lite najsiga stänkskydd: Nu återstår bara besiktning och sen vinterdvala för puddingen. _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Jag har i princip slutat läsa här för man blir på tok för körkåt helt enkelt så jag håller mer på med den billiga hobbyn hifi i stället :P
Men räds ej, jag kör fortfarande bil och uppgraderar den allt eftersom att jag tycker det behövs. Så detta är väl vad som hänt sen sist. Ny stol Kamerafäste Lättsamt batteri Är inne på mitt andra nu faktiskt. Detta pajjade :/ Skaffade mig banfälgar från Okinawa Besiktning... NSX bromsok. Köptes från USA så dom var givetvis kromade. Ett hotlap på banan: http://youtu.be/tKqDSjMKMbg Sen blev det avställning för 2011. Nytt äkta Hytech grenrör för att slippa den elaka böjen på kopiorna som jag ej har någon kunskap om att åtgärda. Skaffade mig 17" fälgar bara för besiktning. Till salu med bra däck om någon vill ha Svetsad kattersättare i rätt längd. Spoon hjulmuttrar samt ett gäng Titanmuttrar som dom skickade fel. Pappsens bil och min Man bör inte glömma lyset på! Min kompis köpte en Civic med b18c4 kompressor så jag köpte också en kompressor då. Sålde den dock sen när jag insåg att även om kittet är billigt, så blir det dyrt i slutändan... Lite mer Spoonaktiga fälgar. Och en helfoliering av JEVS på det. Byte av växellåda från S9B till S80 med kort slutväxel. Lite kralligare koppling på det också bara för att göra depåkörningen lite jobbigare. Var meningen att vara prepp för kompressorn men nu blir det ju inget med det... Men skit i det! :P Trattar i fronten för bromskylning. Här stod man då och funderade på om dessa extra remmar under huven vore värt att åka lite snabbare... http://youtu.be/Se8oJVyO8aA Underbar kväll på banan Nya handskar till föraren. Alpinestars Tech 1-ZX. Besiktad utan anmärkning innan avställning 2012. Framtidsplaner består av splitter, sidokjolar, diffuser och bronsbussningar till framvagnen. Även 15x7" Rota Slipstream med r-pjucks (troligen Direzzor) ska jag handla så BBS RS ska bort. Lite random filmklipp: http://www.youtube.com/watch?v=hDHW6 http://www.youtube.com/watch?v=DmbOw http://www.youtube.com/watch?v=_tydw http://www.youtube.com/watch?v=eEAQk http://www.youtube.com/watch?v=coVtV http://www.youtube.com/watch?v=ZBAkY Får se när jag skriver nästa gång _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
KUL att du lever
Hakar gärna på nån banåka när det blir sommar igen. Nu när man bor i umeå är det lättare att ta sig ner. Compello besöks men allt för sällan tyvärr!
Det ÄR INTE en billigare hobby iaf _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Bra specad bil, går bra dom där...
Se till att bara njut av den nu till sommaren. Bil eller HiFi kan kosta från några tusen till lika mycket som Grekland har i skuld. Jag försöker hålla på med lite av varje, så inget blir bra _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||
Körde en hel del i somras på Onsdagsbuset men det blir lite tradigt med att bara åka några få varv. Man får göra det för att visa upp Compello lite mer så vi kan hyra banan själva i stället. Har varit ett mellanår för oss då många valt att piffa upp sina bilar lite extra i stället.
Samtidigt har snuten valt att slå ner på våran slalomkörning i Sollefteå efter sju år utan klagomål så det var lite trist. Så det blir en del körning på gata i stället, sorgligt men sant. Ang. hifi/fet hemmabio så gillar jag den låga driftkostnaden mot för banåka _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic Esi 1993 *såld* | 6782 besök totalt |