Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Licensfråga
<<   1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (4864 totalt)
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

nailhead skrev:
johann skrev:
BTG skrev:
johann skrev:
För 24h krävs Internationell licens, inte för jag tror vi får ihop budget för det.

Jag håller på att spricka av nyfikenhet!
Vad skall du köra med vad? (M3 på ringen lr? )

Typ!
PM:a din mailadress så kan jag berätta mer.

Men hallåå ...
Ska du svängtävla im der dusklant så är det av allmänintresse här och bör redovisas öppet på detta forum thumbs up

Instämmer!!
Jag är också nicke nyfiken, m a o

Stockholm
Här sen Nov 2002

- Johann.
U got pm!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Kort sagt så är vi ett gäng som tänker tävla i VLN under 2004 med en E46 M3. Vi siktar på att köra minst 5 race av 10 och om budgeten räcker så kör vi alla 10. Om det otroliga skulle inträffa så vi får tillräckligt mycket sponsoring så kör vi även 24h.

om ni vill veta mer, vill biddra eller rent utav deltaga på något sätt så skicka PM med mail så kan jag skicka över lite mer info. Eller så väntar ni på att vi får upp vår web-site
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

johann skrev:
Kort sagt så är vi ett gäng som tänker tävla i VLN under 2004 med en E46 M3. Vi siktar på att köra minst 5 race av 10 och om budgeten räcker så kör vi alla 10. Om det otroliga skulle inträffa så vi får tillräckligt mycket sponsoring så kör vi även 24h.

Det låter kul, vilket äventyr.
Vet du något om när tävlingsdagarna för VLN 2004 publiceras, jag har tänkt åka ner och se den första eller den andra tävlingen nästa år.

johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
johann skrev:

Det låter kul, vilket äventyr.
Vet du något om när tävlingsdagarna för VLN 2004 publiceras, jag har tänkt åka ner och se den första eller den andra tävlingen nästa år.

Jo visst skall det bli kul!

Här finns info om tävlingsdagarna: http://www.langstreckenpokal.de/termine.php4

om du kommer ner så är du välkommen till vår box, återkommer med vilken det är då jag vet. Alla andra är givetvis också välkomna.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
AndersY skrev:
Mästerskapsreglementet för SM/RM i isracing:
http://www.sbf.se/pdf/masterskap/RA_IS_2004_SM-RM.pdf

Under 1.6:
"Inbjudna deltagare:
Till mästerskapet inbjuds innehavare av giltig licens för Racing."

Kan inte tänka mig annat än att det skall räcka med debutantlicens, åtminstone inte i klass 4, VOC-klassen. En VOC-bil sjunker väl inte s[ mycket i värde och lär ju knappast gå sönder om man kör isracing, så den kostnaden är nog inte så stor. Startavgiften är visst 800:-, så det är väl resorna som inte blir helt gratis.

Tack!
Det låter perfekt, ja förutom resorna då.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
johann skrev:

Är det samma licens för isracing som banracing?

Japp , det är samma....

Danke!

Skall inte du anordna ngn racing på närmre håll då?
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Fredrik - SLC skrev:

Annars får du väl göra AndersY förslag..... hyr eller köp en en VOC och kör lite isracing, det är ju dessutom skitkul och så går det ju 3 SM tävlingar på 2 veckor har jag för mig.... så då får du ju licensen direkt...

Länk till en VOC som är till salu.... http://www.w-racing.com/

Förra vintern gick alla tre tävlingarna inom en dryg vecka. De har två finaler per dag/tävling, räknas det då som två olika race så att det alltså räcker att dyka upp på två tävlingsdagar för att få ihop minst 3 genomförda race?
I så fall räcker det med att offra en helg. Hyra sig en VOC-bil var, köpa några begagnade rallydäck och sedan åka iväg till en isracinghelg.
Kanske inte blir billigare än 500 Euro, men bra mycket roligare än att enbart betala för en massa pappersarbete.

#24, #64, #88
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Jag ska försöka komma dit den 20 mars. Jag bor ju bara 27 mil från ringen. då vill man ju gärna hälsa på.

Ska ni köra med din M3a eller blir det nån annan?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
AndersY skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Annars får du väl göra AndersY förslag..... hyr eller köp en en VOC och kör lite isracing, det är ju dessutom skitkul och så går det ju 3 SM tävlingar på 2 veckor har jag för mig.... så då får du ju licensen direkt...

Länk till en VOC som är till salu.... http://www.w-racing.com/

Förra vintern gick alla tre tävlingarna inom en dryg vecka. De har två finaler per dag/tävling, räknas det då som två olika race så att det alltså räcker att dyka upp på två tävlingsdagar för att få ihop minst 3 genomförda race?
I så fall räcker det med att offra en helg. Hyra sig en VOC-bil var, köpa några begagnade rallydäck och sedan åka iväg till en isracinghelg.
Kanske inte blir billigare än 500 Euro, men bra mycket roligare än att enbart betala för en massa pappersarbete.

Iofs ingår lite körning i de 500 _ (euro) men isracing låter bra mycket roligare. Finns det ingen superbudgetklass också?
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Mycket billigare än VOC går det nog inte att få till det, men om man vill köra med andra bilar, för att man råkar veta av en sådan, så tror jag det finns andra billiga standardklasser på andra isracingtävlingar utanför SM. Bur behöver man väl alltid, men liksom vid VOC-racen tror jag att det brukar gå bra med rallybilar också.

#24, #64, #88
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

johann skrev:
Fredrik - SLC skrev:
johann skrev:

Japp , det är samma....

Danke!

Jo vi kommer arrangera 3h och 6/8h och 12h tävlingar hela året på 6 olika banor runt om i landet.... med början i April och slut i oktober....

Fast vi har ju inte lika god Currywurst förståss men i övrigt så är det nog rätt lika...... konkurrensen är nog jämförbar. (vilket ju Diners visade i år innan dom vart påkörda av DTM bilen)

johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Porsche-Daniel skrev:
Jag ska försöka komma dit den 20 mars. Jag bor ju bara 27 mil från ringen. då vill man ju gärna hälsa på.

Ska ni köra med din M3a eller blir det nån annan?

Klart du skall komma förbi!

Då är det teamets M3:a eller skall man säga stallets?
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Johan,
Hoppas ni får till det så ni kan köra hela säsongen!
Nu har man verkligen en anledning att åka ner och kolla på ett race.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
johann skrev:
Fredrik - SLC skrev:
johann skrev:

Japp , det är samma....

Danke!

Jo vi kommer arrangera 3h och 6/8h och 12h tävlingar hela året på 6 olika banor runt om i landet.... med början i April och slut i oktober....

Fast vi har ju inte lika god Currywurst förståss men i övrigt så är det nog rätt lika...... konkurrensen är nog jämförbar. (vilket ju Diners visade i år innan dom vart påkörda av DTM bilen)

DOH! Isracing såklart!
I April har vi redan kört tre race.
Citera
FredrikB
Olofström
Här sen Feb 2003

om inte jag minns fel så har det kommit till någon regel i 24-timmars reglementet som säger att om man inte har kört tävlingen innan så måste man ha haft internationell licens i minst tre år....

Har inte läst detta själv men hört på omvägar....kan vara värt att kolla upp om funderar på 24-timmars

Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

johann skrev:
Kort sagt så är vi ett gäng som tänker tävla i VLN under 2004 med en E46 M3.

Låter skoj!..Lycka till thumbs up

johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
FredrikB skrev:
om inte jag minns fel så har det kommit till någon regel i 24-timmars reglementet som säger att om man inte har kört tävlingen innan så måste man ha haft internationell licens i minst tre år....

Har inte läst detta själv men hört på omvägar....kan vara värt att kolla upp om funderar på 24-timmars

Jo det stämmer nog för klasserna A6 och uppåt. Så om det vi skulle få ihop budget för det så kör vi i A5 med en 3 l motor.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
nailhead skrev:
johann skrev:
Kort sagt så är vi ett gäng som tänker tävla i VLN under 2004 med en E46 M3.

Låter skoj!..Lycka till thumbs up

Tack!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
AndersY skrev:
Mästerskapsreglementet för SM/RM i isracing:
http://www.sbf.se/pdf/masterskap/RA_IS_2004_SM-RM.pdf

Under 1.6:
"Inbjudna deltagare:
Till mästerskapet inbjuds innehavare av giltig licens för Racing."

Kan inte tänka mig annat än att det skall räcka med debutantlicens, åtminstone inte i klass 4, VOC-klassen.

Debutlicensen gäller visst inte för RM och SM. thumbs down :sgn-arg:
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

johann skrev:

Jo visst skall det bli kul!

Här finns info om tävlingsdagarna: http://www.langstreckenpokal.de/termine.php4

om du kommer ner så är du välkommen till vår box, återkommer med vilken det är då jag vet. Alla andra är givetvis också välkomna.

Tack för informationen.

Nu är det bara att hoppas att min resa ner sammanfaller med en av dom tävlingar du kör.

Allmänt banåkaforum
Licensfråga
<<   1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (4864 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande