Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (4864 totalt) |
Instämmer!! Jag är också nicke nyfiken, m a o ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||
Kort sagt så är vi ett gäng som tänker tävla i VLN under 2004 med en E46 M3. Vi siktar på att köra minst 5 race av 10 och om budgeten räcker så kör vi alla 10. Om det otroliga skulle inträffa så vi får tillräckligt mycket sponsoring så kör vi även 24h.
om ni vill veta mer, vill biddra eller rent utav deltaga på något sätt så skicka PM med mail så kan jag skicka över lite mer info. Eller så väntar ni på att vi får upp vår web-site |
||||||||
Det låter kul, vilket äventyr. ![]() Vet du något om när tävlingsdagarna för VLN 2004 publiceras, jag har tänkt åka ner och se den första eller den andra tävlingen nästa år. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Jo visst skall det bli kul! ![]() Här finns info om tävlingsdagarna: http://www.langstreckenpokal.de/term om du kommer ner så är du välkommen till vår box, återkommer med vilken det är då jag vet. Alla andra är givetvis också välkomna. ![]() |
||||||||
Tack! ![]() Det låter perfekt, ja förutom resorna då. |
||||||||
Förra vintern gick alla tre tävlingarna inom en dryg vecka. De har två finaler per dag/tävling, räknas det då som två olika race så att det alltså räcker att dyka upp på två tävlingsdagar för att få ihop minst 3 genomförda race? I så fall räcker det med att offra en helg. Hyra sig en VOC-bil var, köpa några begagnade rallydäck och sedan åka iväg till en isracinghelg. ![]() Kanske inte blir billigare än 500 Euro, men bra mycket roligare än att enbart betala för en massa pappersarbete. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Iofs ingår lite körning i de 500 _ (euro) men isracing låter bra mycket roligare. Finns det ingen superbudgetklass också? |
||||||||
Mycket billigare än VOC går det nog inte att få till det, men om man vill köra med andra bilar, för att man råkar veta av en sådan, så tror jag det finns andra billiga standardklasser på andra isracingtävlingar utanför SM. Bur behöver man väl alltid, men liksom vid VOC-racen tror jag att det brukar gå bra med rallybilar också.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Jo vi kommer arrangera 3h och 6/8h och 12h tävlingar hela året på 6 olika banor runt om i landet.... med början i April och slut i oktober.... Fast vi har ju inte lika god Currywurst förståss ![]() |
||||||||
Klart du skall komma förbi! ![]() Då är det teamets M3:a eller skall man säga stallets? ![]() ![]() |
||||||||
DOH! Isracing såklart! ![]() I April har vi redan kört tre race. ![]() |
||||||||
om inte jag minns fel så har det kommit till någon regel i 24-timmars reglementet som säger att om man inte har kört tävlingen innan så måste man ha haft internationell licens i minst tre år....
![]() Har inte läst detta själv men hört på omvägar....kan vara värt att kolla upp om funderar på 24-timmars _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||||||
Jo det stämmer nog för klasserna A6 och uppåt. Så om det vi skulle få ihop budget för det så kör vi i A5 med en 3 l motor. |
||||||||
Debutlicensen gäller visst inte för RM och SM. ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Tack för informationen. ![]() Nu är det bara att hoppas att min resa ner sammanfaller med en av dom tävlingar du kör. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (4864 totalt) |