| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
370Z Automat för bana?
|
1060 besök totalt |
|
370Z Automat för bana?
Nån som läst nåt om hur denna automatlåda är för bana? Vad Jag vet så är det en vanlig momentomvandlare med paddlar och ingen dubbelkopplingslåda. Kan den funka ändå för trackdays, utan att man blir vansinnig? Är den tillräckligt snabb i växlingarna alltså? Jag är lite segen på en sån som tjänstebil, men vill veta hur den kan vara först. Handlarna har inte fått in några bilar än och när de väl får det, så lär det vara manuella lådor för hela slanten. Länka gärna om ni hittar nån info/feedback på lådan. |
|
Jag körde en kort bit med denna låda. Växlar snabbt och, framförallt, momentomvandlaren låser upp i princip hela tiden så att motor och drivhjul har en direkt koppling utan slem. Borde funka alldeles utomordentligt på bana.
|
|
Jag har ju redan en manuell bil som funkar på bana;MX-5an. Denna gång vill Jag ta ett steg "framåt" och testa med paddlar/automat.
Iom att bilen även ska rulla till vardags, så är det trevligt med automat. Jag har det i 325an och det är underbart. Sen ska Jag ärligt medge att "auran" från storebror GT-R lockar, det och att 370 är en ruskigt läcker bil, gör att Jag är sugen
|
|
Finns kanske en risk att du tröttnar ganska fort om den inte växlar precis som du vill. Jag hade inte vågat satsa på automat om jag köpte en sportbil. Om det inte handlade om PDK från porsche eller något liknande supersnabbt system
_________________ Andreas Fougner Ezelius |
|
Vad har den för låda då? Samma princip som Daf hade? Isåfall kan den ju bli rätt smutt
För info så kostar den strax under 350000 SEK ny i Mexico
|
![]() |
Allmänt banåkaforum
370Z Automat för bana?
|
1060 besök totalt |