| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Banträffar på mantorp i sommar?
|
1897 besök totalt |
|
Jag har plötsligt fått ett sug på att rasta 964'an på mantorp, men hittar inga lämpliga träffar i bankalendern innan slutet på augusti... Någon som känner till några fler träffar än de som redan ligger där? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Re: Banträffar på mantorp i sommar?
Den enda Mantorp-träffen jag känner till är JDM Face-off 15e Augusti. :| Den hjälper ju inte dig så mycket tyvärr. _________________ Axel Tanner |
||||||
|
Re:
Jo, men iom att jag ej har kört med PCS innan så måste jag genomgå hela nybörjarsvängen med lektioner, sitta som passagerare osv... Känns lite omständigt. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Re:
Du behöver inte sitta som passagerare när du skall åka med PCS. Du får en snabb genomgång av banan, sen är det bara ut och åka. I alla fall i OR. R1/R2 vet jag ej om de ens har någon bangenomgång... De brukar väl vilja att man som "ny" anmäler sig till OR. Men då jag antar att du åkt en del så blir du nog ganska snabbt uppflyttad till R1/R2. om inte reglerna har förändrats på senare tid dvs. Har inte åkt något sen 2007. _________________ Patrick Hansson |
||||||
|
Du måste ha åkt minst 1 gång med PCS i OR på den aktuella banan för att köra i R1, samma sak i R1 för att köra R2. Både OR och R1 har gruppvis genomgång på banan.
Anmäl dig till OR-gruppen till höstmötet i september, så har du ju fyllt "OR-kvoten" tills nästa år, juli-mötet är förövrigt fullbokat vad jag hörde sist. Det är bara på banmöten med utökad instruktion, vilka riktar sig till nybörjare, som det är lite teori och passagerar åkning. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
www.5100.se ska eventuellt köra en kvällskörning snart, håll koll på deras sida.
www.gatebil.se kör stor träff nu på lör/sön. _________________ /Per |
||||||
|
Re:
Jag är inte intresserad av träffar där man får drifta. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Re:
Jo för fasen Thomas, drifting är säkert jättespännande med en 964 .
Har du kört på Mantorp tidigare? Banan kan du ju utan tvivel men in real life? |
||||||
|
Re:
Jodå, jag har kört där typ 10ggr eller nått. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Det var tur att jag inte anmälde mig till PCS träff på mantorp idag...
Iom att jag ändå var i trakten så passade jag på att åka dit och kolla. Jag var nog där i 3 timmar och under den tiden var det bara ett pass med en grupp som körde ett normalt pass. Resten av tiden så var det utbildning med långsam körning. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1897 besök totalt |