Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1591 besök totalt |
Rattfylleri.
Som rubriken lyder... Vi som är entusiaster och kör bil på "ett lite annat sätt" än de mer "normala" förarna är väl oxå mer riskmedvetna...vi vet iaf vad som kan hända när det går år pepparn. Eller? ![]() Så att vi inte kör när det har ![]() ok, slut på moralkakorna för denhär gången. Men jag kunde inte låta bli... Känsliga personer varnas. http://swedenonline.se/rattfyllerist.asp |
||
Har sett den sidan många gånger och det kan inte sägas tillräkligt många gånger ALKOHOL OCH BILKÖRNING HÖR INTE IHOP!
Har själv en gammal arbetskamrat vars fru blev påkörd av en drogpåverkad kille när hon var ute och cyklade,vilket gör att man ser lite annorlunda på såna här saker när man ser effekten en sådan händelse har på när och kära... |
||
För några veckor sedan dödades en av mina barndomskamrater då han frontalkrockade med en påverkad kvinna som körde över på fel sida vägen. Han var på väg till dagis för att hämta upp sin lilla son... Det blir en ensam jul för lilla Jimmy.
Jag kan inte förstå att det skall vara så svårt att avstå spriten. ![]() _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||
Trots att nya rön visar att rattfyllerister står för majoriteten av alla dödsolyckor så fortsätter Polisen att trakassera Svensson som nyktert kör 118 km/h på motorväg. Det är bedrövligt.
om Polisen fokuserade hårdare på hastighetsövervakning på utsatta sträckor, till exempel 30-sträckor utanför dagis och skolor, och resten av resurserna på rattfyllerikontroller samt att också vara mer synlig i trafiken så skulle med största sannolikhet olyckorna minska. Att hela tiden ge sig på hederliga medborgare som kör några ynka kilometer i timman för fort på motorvägen skänker inte förtroende till trafikpolisen från allmänhetens sida. Jag har själv blivit stoppad för fortkörning men inte fick jag blåsa i samband med ingripandet. Otroligt. Jag har även några bekanta som hade haft inbrott i sin sommarstuga. När de ringde Polisen sa de att de inte hade resurser att ta sig ut till sommarstugan för att titta på förödelsen. Förbannade satte sig mina bekanta i sin bil för att iväg från sommarstugan. Strax senare blir de på motorvägen stoppade av Polisen för att de körde 15 Km/H för fort... Polisen- Att skydda och tjäna... ![]() _________________ Andreas Björck _______________________ Alfa Romeo 159 Porsche 996 4S |
||
17 år gränsen för körkort i vissa (alla?) delstater i USA. Hemska bilder i vilket fall som helst. ![]() _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||
jojo sade han och satte sig på höga hästar:
och alla som sitter och dricker öl på gasthaus etc efter dagens körning/race är spiknyktra nästa dag? Hoppar ned från hästen. MAo det ärl ätt att säga en sak men en helt annan sak att leva som mna lär. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1591 besök totalt |