| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW E30 325iK -87
|
1731 besök totalt |
|
Har tänkt att sälja iväg 325:an nu då suget efter en E34 540 börjar bli ganska stort . Har ju haft 325an i snart 5½ år och jag känner att jag börjar växa ur den, eller vad man ska säga. Den är ju som gjort för lite buskörning och jag känner att det är dax för nån annan att kanske ta över den nu! Många anser att det är Umeås snyggaste och mest välvårdade E30!!! Det är en hel del som är gjort på den under dom år jag haft den... En lite sammanfattning på vissa saker: *Ny lack på hela bilen+ bägge framskärmar+ skärmkanter bak + mitten plåten bak bytt, gjort 2006 på firma = INGET FUSKJOBB! *Ny motorhuv -06, lackerad blanksvart (dock med sprayburk, men ser väldigt bra ut ändå) *Nya länkarmar fram + bussnigar -05/-06 *Ny pränslepump -06 *Sänkningssats från H&R med dämpare och fjädrar, sänker 60/40. *Stålomspunna bromsslangar runt om *TAR-OX belägg fram *Nya skivor runt om förra året, nästintill nyskick *Portad topp och Mira frästa ventilsäten (Gjort av LRE i Gräsmyr, Nordmaling) *Nykamaxel, 288 graders Köhler kam *Fabriksny kylare, bytte endast för att jag fick tag på en till halva nypriset *Extraktorgrenrör, lindat med avgasbandage *Insug, ventilkåpa och topp + div. småsaker i motorrummet är lackerat blanksvart *2,5 tum avgas hela vägen bak, alldeles ny sportkat (suttit på i ca 200 mil) *Hela golvmattan urriven och ersatt med liggunderlag och högtalartyg, då den gamla va alldeles fuktig och luktade skit! *Egenbyggd hatthylla för att lättare kunna sätta in 6x9, högtalare och stereo följer EJ med! *Nästan felfri inredning, org. sportstolar som tyvärr har en liten nötning på förarstolen (vanligt slitage) *Nylackade fälgar 17" (Umeå Pulverlack AB) skodda med BF Goodrich däck, helt nya för säsongen, gått ca 200 mil. *Nybytt bakvagnsbussnigarna till Delrin, även diffbussningen är i Delrin = Helt stumt!! Även motorkuddarna är av Delrin *Chip med högre varvstopp (ca 300rpm högre) *Angeleyes *Renoverat spakställ, bytt alla leder och bussningar till växelspaken För mer info om bilen, skicka ett mail! Har en hel pärm full med kvitton på vad som är köpt och gjort på bilen Seriösa ringer först!!! OBS!!!! Sista bilden visar hur bilen såg ut då jag köpte den!! Mitt mobilnummer är : 070-283 83 62 Länk till bilder finns HÄR : http://www.autopower.se/powerborsen/ Eventuellt byte mot E34 540! Lägger EJ pengar emellan!! _________________ Tobias Eklund, obbola (Umeå) Kör numer en E28 M535 -86 (Under renovering just nu) |
|
kommer även att skicka med 5 stycken extra fälgar (med skräpdäck på), olja+filter för ett till oljebyte (byter olja idag), en annan framkjol som är nylackad och fortfarande inplastad, två IKEA-påsar med div. småplock och delar till E30, en verkstadshandbok, en ljuddämpare för att klara bullnivån på SBP och en extra nyckel till bilen...
_________________ Tobias Eklund, obbola (Umeå) Kör numer en E28 M535 -86 (Under renovering just nu) |
![]() |
SÄLJES
|
1731 besök totalt |