| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
tillverkning av egna bromsskivor
|
1165 besök totalt |
|
sitter i tankar om å fixxa till egna bromskivor till bilen av diverse olika anledningar, men främst för att jag KAN å vill göra själv å får allt som behövs till å tillverka gratis(dvs material å tillverkning görs på jobbet) har suttit å googlat lite å detta är vad jag hittat hitills
saxxat från KTH http://www.md.kth.se/body/edu/mme/4F som jag forksat lite i olika material så går gjutjärn bort då det inte är nått som vi använder på jobbet,. dock finns tillgång till dillimax eller hardox 400 samt 450 som då motsvarar 400-450 brinell, och med värmebehandlning ska palla dem temperaturer som är specade nån som testat tillverka egna och vet hur det funkar?? själva tillverkningen är lättlöst, hur är det sedan med inkörning av skivan, andtar att man precis som med gjutjärn tjänar på å köra dem snällt i början å får riktsvarava nån gång för å få dem raka i löängden?? slitaget spelar ju mindre roll då jag kan fixxa nya lätt , å greppet går ju att justera med valet av belägg, tänker mest på i vilken mån dem står emot värem så dem inte sår sej för lätt _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1165 besök totalt |