| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Cayman S vs. 370Z
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 9910 besök totalt |
|
Jag har en tysk och en japan och ser fördelar respektive nackdelar med båda bilarna
Jag inser att Porsche har möjlighet att ta mera betalt för sin produkt efter att genom årtionden arbetat in sitt namn och koncept på ett mycket, mycket bra och konsekvent sätt. Jag inser också att rent bruksmässigt så är det inte nån större skillnad mellan bilarna och att många kanske tycker att det är fel att jämföra dem, pga deras olika "status" och härkomst. MEN, jag vill se bortom detta och undrar vilken som presterar bäst vid en eventuell test på tex Nordslingan. Eller på nån annan bana förd en delen. Vad som talar för respektive mot den ena eller andra, mm. |
||
|
Re:
Cayman: Lägre vikt, bättre viktfördelning, PDK 370Z: Starkare motor, lite mer påkostade hjulupphängningar fram och bak. Sådär. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
|
http://magazines.drivers-republic.co
Här är artikeln nu när sidan ligger uppe igen
Sen så vet väll alla att Porschen är slöare, man hör det på namnet. Cayman, låter varken sexigt eller snabbt
P.S. Jag är stormförtjust i Porsche Cayman, men berätta inte något så folk tror något annat än att jag är insnöad på Japanska bilar |
||
|
Hade man varit ute efter en Coupe så hade jag tagit
Nissan, hade jag istället varit ute efter en cab så hade jag tagit Boxstern över Nissan caben. Går man endast på priset blir det ju Nissan i båda fallen. Vad kommer den nya att kosta måntro? En ny 350Z kostar 280 tusen, det är ju verkligen inte farligt
_________________ Mattias Bengtsson 911 -78 Lådbil |
||
|
Re:
De måste dumpat priset på sistone? Har för mig man skulle hamna en bit över 400kkr om man skulle utrusta den med allt och ha metallic för ett år sen? Nu är det 312kkr fullutrustad. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
|
Naeh, inte kostade väl en 350Z så lite?
Jag hade för mig att coupen låg på dryga 350,000 och caben lite närmare 400,000
EDIT: Från 279,900! |
||
|
Best Motoring i Japan körde S2000, 135i, 911, 370Z och Cayman S på bana.
Bästa varvtider blev: 911 PDK 1.06.383 Nissan 370Z 1.06.754 Cayman S 1.07.121 S2000 1.08.246 BMW 135i 1.08.259 Ingen total sanning men en liten fingervisning om vad Nissan 370Z har att ge. |
||
|
|
||
|
Re:
tja, som vanligt i Best Motoring så vinner den japanska bilen... Ska bli kul att se Automobil testa den på Gotland Ring, jag räknar Automobil som en aning mer opartiska.
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
|
Precis, snacket om Best Motoring börjar bli slitet.
Alla Länders biltestare är mer eller mindre pro sitt eget lands/kontinents bilar, se bara på när vi i sverige testar. Nog fanken vinner Volvo V70 över BMW 5 serie, Mercedes E Klass m.fl och i ärlighetensnamn vem tror verkligen på att Volvo V70 är något att ha? Så i mina ögon är best motorings tester minst lika trovärdiga än tyska Auto, Motor und Sport, kanske tom mer för de kör iaf bilarna på bana med duktiga chafförer istället för att glida lite landsväg.
Edit: Jag läser verkligen som en kratta, Automobil ja. Håller med de känns väldigt opartiska. Jag har iaf inte direkt kunnat skönja någon parthet i deras artiklar mer än att de verkar föredra Audi före BMW. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||
|
Jag har snokat runt lite på internet nu och hittat lite siffror som Jag absolut inte vet om de är sanna men tar upp dem ändå.
Nya Cayman S kör Nordslingan på 8.06 och Nissan 370Z ska tydligen ha körts på 7.56 eller 7.57, uppgifterna går lite isär. Finns det anledning att ifrågasätta dessa tider, såväl Porsche som Nissan? eller är det realistiska tider? Kan 370Z vara 10sek snabbare runt slingan än Cayman? |
||
|
Re:
Ringen är 20 kilometer lång. 10 sekunders skillnad i varvtid på ringen är en halv sekund per kilometer. Känns inte som någon jätteskillnad va? _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
|
Re:
Enkelt Boxter! Cayman är dyrare och inte lika kul. Låter inte lika GÖTT heller. (enl mig) Hellre nya modellen med lilla motorn än gamla med stora (enl mig fortfarande) Eller Elise/Speedster _________________ Jan Å |
||
|
Re:
Håller med om du tar en 911. Boxter/Cayman är mer som en vanlig bil...fast bra. Men RX-8 är tusan i mig inte själ- och könlös
PS har en IWC
men tala inte om IWC i samma andetag som omega/Rolex _________________ Jan Å |
||
|
Re:
Vad är viktigast, varvtid eller att ha maximalt kul runt varvet/i vanlig trafik? Bimmern är snabb men LÅÅÅÅNGT ifrån Cayman i mitt "kramp i munngiporna efter körning-index"
_________________ Jan Å |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Cayman S vs. 370Z
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 9910 besök totalt |
