Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (17718 totalt) |
En undran:
Vi satt på grässlänten och hann aldrig se uppprinnelsen till Porsche-smällen. Däremot drabbades vi lite lätt av expert-syndromet efteråt, och jag kanske kan få hjälp med att komma ur det stadiet? Jag såg åtminstone två funktionärsbilar ute på banan efteråt, visserligen i gott tempo och rätt långt ifrån kvarvarande tävlande, men brukar inte vitflaggen hänga ute då? Med allt grus som låg på banan, hade det inte varit läge för en gulröd flaggning på krönet också? och hur tänkte fotografen som gick och ställde sig precis där bilen slått i tre minuter tidigare? "Här är nog OK att stå, blixten slår ju aldrig ner två ggr på samma ställe." _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
Att vara i närheten av Parnhedens Porsche vid räcket skulle jag anse vara extremt hög risk så länge som Vipern var kvar på banan. Den delen av sandfållan hade den ju besökt två gånger tidigare (om inte den kokta hjärnan dubblerar minnesbilderna). Vitflagg var det lite dåligt med under Clubman/RS också när Stefan Mumm hann ifatt 745an på krönet. Men funktionärerna som stod på dubbelposteringen vid hårnålen viftade vitt så det syntes till Kågeröd när rescuebilarna kom dit fram. Undrar om 40sek fördröjd start någonsin kommer att ske igen? ![]() |
||
Re:
2 gånger var han där, plus att han tvunget skulle ta ett ärovarv med trasigt framdäck och skita ner banan. Det blev väl totalt 1 timmes förseningar pga av den. _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
Re:
Lite nervigt att bara ha drygt 20 sek från stillastående RSbil till första Clubnambil kommer över Bäcken, det blir väl ganska exakt bara Bäckenposteringens rödflagg som hinner upp (det tar ju några sekunder från händelse/beslut till flagga). Edit: Nu hittade jag Mylapstiderna också http://mylaps.com/results/showevent. |
||
Vipern:s grusåkning var värd att se, att den klarade sig ur detta jättebredställ genom sandfållan var otroligt.
Porschen såg jag inte. Japp, det var två heat som hade dubbelstart (och ett med rullande start). _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Re:
Jag tror ju inte folket som fick städa upp efter honom ( varje dag) var så imponerade av hans framfart. Det är trots allt ideelt arbetande folk som får jobba dubbelt för att någon tvunget ska köra in i depån. ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
Re:
Det var inte enda gången som apex togs extremt tidigt där, det var många hopp över curbens början. Nu verkar det ju som om bilar med mer grepp kan ta tajtare spår över krönet (det ser så ut från läktarplats iaf) men så mycket grepp kan det inte vara inne på gruset? |
||
Formebilar, In-Car postat på lccs.nu
race 1: http://www.youtube.com/watch?v=4ud5H race 2: http://www.youtube.com/watch?v=yYbk7 _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Re:
Jag stod på posteringen på krönet när porschen körde in i räcket. Just när hans olycka skedde så var banan ren, det var ganska tidigt i passet. Och han körde långt från alla andra bilar, en singelolycka. Vad jag hann se så fick han ett kast i den snabba vänstern precis nedanför krönet och sladdade av. Det är fullt möjligt att han hade obalans med sig uppifrån, men det är svårt att avgöra. Det finns ingen enkel förklaring, så du kan spekulera vidare ![]() _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||
Perfekt, då har jag ju helgen räddad
![]() Nädå, orsaken funderade jag inte så mycket över. Jag har sett tillräckligt många bilar flyga åt alla håll i det partiet för att veta att det kan gå hur som helst. Det var mest skeendena efteråt vi funderade över. Missade vi något, missade posteringen något, missade tävlingsledningen något, eller "var allt som det skulle"? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Slänger upp ett gäng bilder från Roadsport B/C racet på lördagen.
Av någon anledning tog jag enbart bilder under detta race... ![]() Edit: Varför blir bildkvalitén så kass när man laddar upp här? om ni vill ha någon bild med bättre kvalité så får ni höra av er. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Re:
![]() Trevligt med ett annat perspektiv. ![]() |
||
_________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
Re:
Det var nog tyvärr en 944 turbo... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (17718 totalt) |