Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-07-03 SSM Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (17718 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8844

Hjälpmoderator

En undran:

Vi satt på grässlänten och hann aldrig se uppprinnelsen till Porsche-smällen. Däremot drabbades vi lite lätt av expert-syndromet efteråt, och jag kanske kan få hjälp med att komma ur det stadiet?
Jag såg åtminstone två funktionärsbilar ute på banan efteråt, visserligen i gott tempo och rätt långt ifrån kvarvarande tävlande, men brukar inte vitflaggen hänga ute då?
Med allt grus som låg på banan, hade det inte varit läge för en gulröd flaggning på krönet också?
och hur tänkte fotografen som gick och ställde sig precis där bilen slått i tre minuter tidigare? "Här är nog OK att stå, blixten slår ju aldrig ner två ggr på samma ställe."

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20221



Re:

P.P. skrev:
Jag såg åtminstone två funktionärsbilar ute på banan efteråt, visserligen i gott tempo och rätt långt ifrån kvarvarande tävlande, men brukar inte vitflaggen hänga ute då?
Med allt grus som låg på banan, hade det inte varit läge för en gulröd flaggning på krönet också?
Iaf en stund senare var det gulrröd på krönet (tillsammans med gul).

Att vara i närheten av Parnhedens Porsche vid räcket skulle jag anse vara extremt hög risk så länge som Vipern var kvar på banan. Den delen av sandfållan hade den ju besökt två gånger tidigare (om inte den kokta hjärnan dubblerar minnesbilderna).

Vitflagg var det lite dåligt med under Clubman/RS också när Stefan Mumm hann ifatt 745an på krönet. Men funktionärerna som stod på dubbelposteringen vid hårnålen viftade vitt så det syntes till Kågeröd när rescuebilarna kom dit fram.

Undrar om 40sek fördröjd start någonsin kommer att ske igen?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8844

Hjälpmoderator

En gång såg jag och fick på bildsekvens. Mycket rattande var det...

Körde RS/Clubman samma upplägg som gammelbilarna?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Re:

P.P. skrev:
En gång såg jag och fick på bildsekvens. Mycket rattande var det...

Körde RS/Clubman samma upplägg som gammelbilarna?


2 gånger var han där, plus att han tvunget skulle ta ett ärovarv med trasigt framdäck och skita ner banan.
Det blev väl totalt 1 timmes förseningar pga av den.

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20221



Re:

P.P. skrev:
Körde RS/Clubman samma upplägg som gammelbilarna?
Ungefär, stående start med 40sek mellanrum.
Lite nervigt att bara ha drygt 20 sek från stillastående RSbil till första Clubnambil kommer över Bäcken, det blir väl ganska exakt bara Bäckenposteringens rödflagg som hinner upp (det tar ju några sekunder från händelse/beslut till flagga).

Edit: Nu hittade jag Mylapstiderna också http://mylaps.com/results/showevent.jsp?id=441703

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4183



Vipern:s grusåkning var värd att se, att den klarade sig ur detta jättebredställ genom sandfållan var otroligt.
Porschen såg jag inte.

Japp, det var två heat som hade dubbelstart (och ett med rullande start).

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Re:

Nillet skrev:
Vipern:s grusåkning var värd att se, att den klarade sig ur detta jättebredställ genom sandfållan var otroligt.
Porschen såg jag inte.

Japp, det var två heat som hade dubbelstart (och ett med rullande start).


Jag tror ju inte folket som fick städa upp efter honom ( varje dag) var så imponerade av hans framfart.
Det är trots allt ideelt arbetande folk som får jobba dubbelt för att någon tvunget ska köra in i depån. thumbs down

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20221



Re:

Roxan. skrev:
Jag tror ju inte folket som fick städa upp efter honom ( varje dag) var så imponerade av hans framfart.
Det är trots allt ideelt arbetande folk som får jobba dubbelt för att någon tvunget ska köra in i depån. thumbs down
En av avåkningarna inleddes dessutom med ett "intressant" spår över krönet, gränsla innercurbsen och ta apex "bakifrån"...
Det var inte enda gången som apex togs extremt tidigt där, det var många hopp över curbens början.

Nu verkar det ju som om bilar med mer grepp kan ta tajtare spår över krönet (det ser så ut från läktarplats iaf) men så mycket grepp kan det inte vara inne på gruset?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4183



Formebilar, In-Car postat på lccs.nu
race 1: http://www.youtube.com/watch?v=4ud5HtEjKdk
race 2: http://www.youtube.com/watch?v=yYbk75LJHmM

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374



Re:

P.P. skrev:
En undran:

Vi satt på grässlänten och hann aldrig se uppprinnelsen till Porsche-smällen. Däremot drabbades vi lite lätt av expert-syndromet efteråt, och jag kanske kan få hjälp med att komma ur det stadiet?
Med allt grus som låg på banan, hade det inte varit läge för en gulröd flaggning på krönet också?
och hur tänkte fotografen som gick och ställde sig precis där bilen slått i tre minuter tidigare? "Här är nog OK att stå, blixten slår ju aldrig ner två ggr på samma ställe."


Jag stod på posteringen på krönet när porschen körde in i räcket.

Just när hans olycka skedde så var banan ren, det var ganska tidigt i passet. Och han körde långt från alla andra bilar, en singelolycka.
Vad jag hann se så fick han ett kast i den snabba vänstern precis nedanför krönet och sladdade av. Det är fullt möjligt att han hade obalans med sig uppifrån, men det är svårt att avgöra.

Det finns ingen enkel förklaring, så du kan spekulera vidare

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8844

Hjälpmoderator

Perfekt, då har jag ju helgen räddad

Nädå, orsaken funderade jag inte så mycket över. Jag har sett tillräckligt många bilar flyga åt alla håll i det partiet för att veta att det kan gå hur som helst. Det var mest skeendena efteråt vi funderade över. Missade vi något, missade posteringen något, missade tävlingsledningen något, eller "var allt som det skulle"?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2497



Slänger upp ett gäng bilder från Roadsport B/C racet på lördagen.
Av någon anledning tog jag enbart bilder under detta race...

Edit: Varför blir bildkvalitén så kass när man laddar upp här?
om ni vill ha någon bild med bättre kvalité så får ni höra av er.
























_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2497
















_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2497






















_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2497






















_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20221



Re:

TPR skrev:
Här får VF veta att det lever att den komprimeras såå mycket kan man inte tro, men det går ju att komma runt iaf.

Trevligt med ett annat perspektiv. thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2497






























_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2497



oops, dubbel!

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043




_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8844

Hjälpmoderator

Just det, ja: Vad kom rökmolnet på slutet ifrån? Antar att det finns en rejsmotor mindre här i världen numera...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Re:

P.P. skrev:
Just det, ja: Vad kom rökmolnet på slutet ifrån? Antar att det finns en rejsmotor mindre här i världen numera...

Det var nog tyvärr en 944 turbo...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eftersnack
2009-07-03 SSM Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (17718 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande