Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (5225 totalt) |
Mitt högst objektiva
![]() Fiat Coupé är ett wildcard som inte är så dum. Går att få hysterisk prestanda i dem med inte allt för brutala modiferingar. Annars är Porsche 944/968 prisvärda sportbilar. Som sista alternativ måste Volvo 480 ES nämnas! Uppföljaren till anrika P1800. 90 hästar och pop up-lyktor är inte helt fel... ![]() _________________ Andreas Björck _______________________ Alfa Romeo 159 Porsche 996 4S |
||
Köp en Nissan 200sx S13 för 50000:-, vilket betyder toppskick. Sedan lägger du ner 70k på styling och trim så skall du se att du kör ifrån det mesta på gatan och har en av se snyggaste bilarna bland polarna.
Måste dock poängtera att detta nog är fel forum att ställa en sån här "allmänt ställd" fråga. Zatzy kanske hade passat bättre. ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||
Det kanske blir lite tjatigt men jag rekommenderar dig (som många andra!) att köpa en Porsche 944.
Det finns ju ett flertal modeller att välja på men med din budget skulle jag rekommendera en S2 eller en turbo för ca: 80 000:-. Sedan köpa en extra omgång fälgar med R-däck och spara resten att ha som buffert för ev. reparationer. Som alternativ kan jag rekommendera att köpa en Alfa Romeo. Jag var medlem i Alfaklubben i några år och är nu inne på min 4:e Alfa. Det är klart beroendeframkallande bilar som är fantastiskt kul att köra! Lycka till med ditt val! Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||
tack ska ni ha
Jag skulle bara villja säga tack för alla tips jag har fått av er alla! roligt att ni har visat intresse för mitt stora "dilema" jag måste också erkänna att jag börjar bil lite sugen på en porshe efter allt gott jag har hört om dom./typera Björn Av: typera/ ![]() _________________ tjena gillar bilar båtar brudar och fort ska det gå med ett undantag! Typera/Björn Tunblad |
||
rädd om körkortet
jag är knappast rädd om mitt körkort för jag kan gasa så mycket jag vill jag komer ändå inte att köra för fort för jag har en gammal slö polo med 55 trötta hästar _________________ tjena gillar bilar båtar brudar och fort ska det gå med ett undantag! Typera/Björn Tunblad |
||
Fegisar, jag har använt mina bilar i ur och skur. Visst lite skötsel krävs ju med det skall väl även en stackars Porsche eller Beemer ha?? Det klart du skall köpa Lotus, våga vara lite annorlunda. Köper du dessutom en renault Europa så behöver du knappast vara orolig för motor och låda iallafall. Dessa klumpar rullar massor med mil plus att du får ett helt paket för tusenlappen på skroten. Mao, efterfrågan är inte stor. Tycker du dock att du vill ha lite mera bil skall du definitivt köpa en Esprit. Det man bör beakta är dock att de Lotus specifika saker som finns är svindyra, har för mig att bara framrutan kostar ca10kkr. En foder och kolvsats går på till SE'n ( turbon) ca 40kkr plus ![]() Här är en länk till mina gobitar http://www.sportbilen.se/reportage.php?id=231 Enjoy! ![]() _________________ Joakim Adolfson |
||
Jaja ![]() Det är typiskt höst/vinter/vårväder i Göteborg, d v s grått och 400 % luftfuktighet; jag ska sätta mig i Europan, men glömmer regel nummer ett: torka först upp den halvliter vatten som ligger på den höga och breda tröskeln! Nåja, då vart brallorna dyngsura istället... Sitter nu i bilen och glömmer regel nummer två: andas inte ut! För sent... alla rutorna har redan immat igen... men, men... 30 minuter senare har det engelska ventilationssystemet nästan lyckats göra i a f vindrutan imfri, så då är det bara att ge sig ut i trafiken och hoppas att man inte blir överkörd av någon av alla de bilar vars sidorutor börjar på en höjd högre än Europans tak ![]() ![]() Jo - jag skulle faktiskt vilja ha en igen ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
och vad är det för fel med det då... ![]() ![]() ![]() Tycker dock ändå att Europan är överlägsen( ifrom av äldre bilar) som leksak. Miatan kan man ju inte jämföra med, den går ju använda till något. Går tom åka med på vinter om man sätter på en vintermössa, hehe.. Skämt osido, lycka till med köpandet, siktar du på en Lotus lovar jag att hjälpa dig med diverse råd om du känner dig osäker. Lycka till och God Jul! _________________ Joakim Adolfson |
||
|
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Hmm det är en del pengar och med rätt val så kan du få j-t mycket bil för dom pengarna..om det är som du säger att du inte skall rejsa på bana utan ha en kvick gatbil så finns det ju ett par bra alternativ. Provkör lite olika modeller och känn efter vad du vill ha. Jag har listat några nyare modeller som är riktigt potenta o roliga
1. Fiat Coupé 16v eller 20v Turbo Går att få en vansinning sprätt på dessa, dessutom en j-t kul fwd bil att köra. Du lär garanterat få en hel del blickar när du kör för den väcker uppseende. 16v turbo hittar du från 50k och uppåt. 20v är dyrare både i inköp och drift. Ett dilemma tidigare har varit kamremsbyte på dessa då man har fått fått lyfta motorn för att komma åt (det är trångt). Man har dock löst detta så den servicen är 1/3 så dyr numera 2. Subaru Impreza GT Riktigt kul bil men du får ger mer för dessa. Man skall ha starkt överseende med kupe och vissa saker som man tror ramlar loss i dessa bilar, dock så är drivlinan mycket stark och sköter man dom så rullar dom väldigt långt. Försäkringsbolag är dyra på dessa bilar ![]() 4wd är kul men dom är tungkörda på torr asfalt. 3. Pegout 306 GTI otroligt mycket kul bil för pengarna. Riktigt vass sugmotor och 6 växlad låda. Bilen går att få med grp.n kit från fabrik. Du lär garantera hitta dessa en bit under 100.000. Fwd på denna oxo Själv köpte jag mig en Alfa 75 1.8t -87 som bruksleksak häromdagen. Kostade mig en spottstyver i inköp men kommer att ge mig mycket kul. 50/50 viktfördelning, 150hp/230nm orginal som skall skrämmas lite, Uppspänd diff, rwd givetvis, <1200kg. Kommer att ge många bilar en knäpp på näsan om dom stöddar sig http://vp.mine.nu/gallery/album67/PICT0026 _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (5225 totalt) |