Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Prodrifting rudskogen 4/7-2009
1969 besök totalt
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Eftersom man inte lyckats mecka ihop bilen till BMWSC på anderstorp, gled man över till polarn i norge och kolla lite drifting och drack sprit istället
När man kom till eventet och pyntat 350 norska för inträde för två och parkering, så var eventet väldigt trögt, de få bilar som var ute och gled pep knappt loss däcken eller åkte särskilt fort..
Var på väg att ge upp och glida hemåt när PRo-klassen släpptes ut, sen blev det dimmigare än i Lützen
De körde riktigt tight och laddade stenhårt in i svängarna, klart impad av både förare och bilar (Även om många behövde lite bättre puts)






[/img]

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 2131



Lärde inte dina föräldrar dig att bilar som går på snedden är felkonstruerade














Haha, nejdå, Norskarna brukar vara bra på att ladda, fina bilder, inga fler??

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Jodå, finns lite mer, men inte så mycket, såg inte displayen på kameran för solen och dimman Så sköt mest och hoppades nåt skulle komma med på bilderna.
Polarn bor 10 minuter från rudskogen, så när man ändå är där kan man glida dit och kolla på felkonstruerade bilar






_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



Ja, säga vad man vill om norrmännen-men dom kan det där med: köp en bil för 500000:-, behandla den som den är värd 500:-.
Inget fel i det, jag gillar konceptet stenhårt! Dom kör med liiite mer avslappnad stil där jämför med oss härhemma-på gott och ont. En bekant till mig blev portad på Mittsverigebanan då han envisades med att attakera svängarna på tvären, motiveringen var att han slet för mycket på den dyra asfalten.
Han poängterade att det är svårt att inte köra på tvären när man åker Volvo 740 med 850 turbomotor och helsvetsad diff...
Skitsaksamma så har jag förståelse för bägge lägren där-banägaren har stora kostnader och bilägaren har sina problem. Har dock svårt att se att det blir permanenta skador just utifrån hur asfalten håller på norska banor där dom kör väääldigt publikfriande

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Trevligt att se att Kazamas S15 fortfarande är hel

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Tobbe... skrev:
Ja, säga vad man vill om norrmännen-men dom kan det där med: köp en bil för 500000:-, behandla den som den är värd 500:-.
Inget fel i det, jag gillar konceptet stenhårt! Dom kör med liiite mer avslappnad stil där jämför med oss härhemma-på gott och ont. En bekant till mig blev portad på Mittsverigebanan då han envisades med att attakera svängarna på tvären, motiveringen var att han slet för mycket på den dyra asfalten.
Han poängterade att det är svårt att inte köra på tvären när man åker Volvo 740 med 850 turbomotor och helsvetsad diff...
Skitsaksamma så har jag förståelse för bägge lägren där-banägaren har stora kostnader och bilägaren har sina problem. Har dock svårt att se att det blir permanenta skador just utifrån hur asfalten håller på norska banor där dom kör väääldigt publikfriande



trevliga bilder:

ja tyvärr är detta den svenska banägarattityden till 99%.

& då säger t.o.m ted björk (STCC-förare) att han gärna vill ha MKT gummi på asfalten.
endast vid totalt ösregn är det sämre grepp, enligt Thed.

det enda som sliter seriöst på asfalten är ju vid stillastående burnisar -
annars vid sladd så läggs det ju ett lagger "skyddande" gummi ovanpå.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004
Inlägg: 654



Asfalten är väl inget jätte bekymmer däremot brukar en del människor som tycker detta är roligt ha för vana att ta sin vanliga korvkiosk räser och åka dit med på vissa evenemang och dom har ju gärna inkontinensbesvär samt att man åker av banan i en helt annan utsräckning (gäller dom flesta som utövar detta) dock oftast inte dom bästa....

Dom som gör detta krafsar gärna bort allt material som finns på andra sidan curbsen och förflyttar detta ut på banan det kräver ju klart mer sanering efter dessa evenemang......

Dock så är jag djupt imponerad (Av ett fåtal) förare i sverige och norge som är riktigt duktuiga på detta all heder åt dom....

_________________
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
Olof.B
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 114



Han som kör vita supran är riktigt duktig. Var ju även han som vann breisladden på mantorp när gatebil arrangerade träff där. thumbs up

_________________
Olof Blücher

BMW 325 -88
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 2131



då borde ni kolla in fjolårets vinnare:

http://www.youtube.com/watch?v=2kaDczYUe0I


hur många kan ratta en understyrd framtung 4wd bil så?

3e varvet helt sjukt

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
MagnusA
Norge
Här sen Jan 2008
Inlägg: 211



Lind4hl skrev:
då borde ni kolla in fjolårets vinnare:

http://www.youtube.com/watch?v=2kaDczYUe0I


hur många kan ratta en understyrd framtung 4wd bil så?

3e varvet helt sjukt


Sorry for OT, men snakka om full attack... Från gatebil på Våler denna helg: http://www.youtube.com/watch?v=ao0ACoOFATE

_________________
- E30 325 - 8.17 BTG
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 2131



Magnus arvesen:
ja den mannen är sjuk på att köra med attack!

offtopic:

lägg upp en tråd om s2an, verkar lite intressant

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Bilder o videos
Prodrifting rudskogen 4/7-2009
1969 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande