| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Spricka i länkarm. Laga?
|
2551 besök totalt |
|
Spricka i länkarm. Laga?
Jag hade tänkt byta bussningarna i länkarmarna fram på min evo 5a. Så jag plockade ner armarna och då såg jag att den vänstra har en spricka i sig. Länkarmarna är i alu, tror ni att detta går att svetsa och laga eller är det bara att slänga och köpa nytt? Sprickan ser ut att vara rakt i en gjutskarv eller liknande, och går hela vägen in till bussningen.
_________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
|
Låt den gamla bussningen sitta kvar, åtminstone ytterhylsan, så inte hålet blir ovalt. Kan bli svårt att få in den nya bussningen annars.
Garagepolaren har samma typ av sprickor på sin Evo 6, fast i några länkarmar bak. Tänkte göra som Dude säger, slipa V-spår och sen lappa över med aluremsa. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
|
nja är väll inte så dyra typ 2300kr st me frakt från uk.
Men mitt i sesången hade jag hoppats på att slippa köpa nya orginal delar. Svetsa dem kosar mig inget, så jag gör det och får hålla koll så att de inte spricker igen. mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
|
Re:
Men då måste du väl få nya på garantin eller har jag missat ngt....
_________________ Victor Johansson Manta GSI -87 Under konstruktion... Toyota Avensis -05 Astra F |
||||||
|
Re:
Min evo är en 98a som är privat importerad från japan. Garanti tiden är nog förbi
_________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
|
Re: Spricka i länkarm. Laga?
Hade svarvat en ny bussning, kapat bort hela gamla och svetsat i. _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Re:
Ja just det... hade nog huvudet under armen där. _________________ Victor Johansson Manta GSI -87 Under konstruktion... Toyota Avensis -05 Astra F |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Spricka i länkarm. Laga?
|
2551 besök totalt |