Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2198 besök totalt |
varvkortet
Någon som fått kläm på om "nya" varvkortet på ringen kan fyllas på med flera varv nästa gång man åker dit ? Kanske tom fylla på via nätet ? Eller är det slit och släng och köpa nytt som gäller ? _________________ Stefan L Ringen sugen |
||||||
Re:
Det var riktigt B och det funkar inte att plocka fram något annat kort heller.... ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
Re:
Jag tror han undrar OM man får varning INNAN sista rundan? För det är inte kul att stå längst fram med tomt kort. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Hoppsan, ursäkta... Jag såg ingen varning i automaten men det borde nog finnas..... Solen lyste, banan var ganska tom och...och...och allt var helt underbart! ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
Re:
Presis. Jeg rakk ikke å bruke opp mitt kort sist, så jeg vet ikke hva som skjer. Tidligere var det greit, da slukte automaten kortet ved siste runde, men hva skjer nå? _________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||||||
Ringkortet
Tror inte det finns varningar (åtminstone såg jag inte någon skillnad), men kan alltid gå och kolla till dom som säljer hur många varv det finns kvar på kortet. _________________ Kristian Hydén BMW M3 -01 Porsche 911s -70 Alfa Romeo GT1300 Junior -67 Honda VFR800F -16 Honda VFR400r -90 |
||||||
Re:
Jag noterade ingen varning inför sista varvet som fanns laddat på kortet. Men vem tittar så noga på automaten när man står ensam i "kö" & har banan nästa fri ? ![]() _________________ Stefan L Ringen sugen |
||||||
Re:
Du må nok folge med på displayet på automaten. _________________ Raymond Andersen |
||||||
Noterade efter helgens besök att det kommer att byggas en varvkortsautomat på området där man ska kunna kolla status på sitt kort och man kommer även att kunna göra ytterligare varvköp eller få tillbaka cash om man inte hinner köra upp de varv man köpt för dagen/besöket. Restaurangen har även de börjat att jobba med kortet såtillvida att man bankar matpengar på kortet (till höger direkt innanför restaurangdörren) som man sedan lämnar fram till servitrisen när det är dags att betala kalaset!
![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
oroa er inte, man får varning innan kortet är slut! Noterade iaf att på mitt sista varv nu när jag var nere i juni att det stod "Letzte Runde", alltså "sista varvet" när jag skulle ut på det sista.
om jag inte minns helt fel heller så fick man se på displayen när man drog kortet vid bommen hur många varv som var kvar. Så att stå där utan att kunna köra ut är bara slarvigt ![]() ...och självklart så var det många som stod där och inte förstod varför de inte kom ut. _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Kortet ärav den nya touch kontatakt typen, man håller den mot automatens mostvaranade yta, ganska länge till man får gröna lysdioder runt kortet, sen kör man.
Tips för påfyllnad/köp, stå inte i kön för luckan till höger på kåken utan gå in i dörren till vänster om luckan och köp dina varv av Ring meister himselves, dvs han som kollar alla TV kameror och dirigerar hela ringen, han säljer också mera varv och är tjänstvillig, kan dessutom svara på status, vad som har hänt osv vid dröjesmål. Dessutom slipper man 5 engelsmän före i kön. _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2198 besök totalt |