| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Reservdelar till porsche 914???
|
3206 besök totalt |
|
Hejsan,
Jag har länge gått och sneglat på porsche 914 och har nu KANSKE hittat ett objekt.
Utan att ha tittat på bilen ännu vet jag att den är mycket rostig. >
Till min fråga: Går det för ett överkomligt pris att få tag på ekonomiplåt tex, tröskellådor, golv, m.m.??
Vart köper man isåfall det? prisexempel?
Tacksam för hjälp!! _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé
|
||
|
är det den som finns (fanns?) på blocket längre upp i landet så har du nog en del att göra
Kollade på den innan...
angående delar... hmm.. fanns det inte en kille i Ystad som var 914-fantast? Fischlein eller nåt? _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
|
Re:
Det stämmer - Filip Fischlein. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||
|
914
Reservdelar finner du på tex, www.mittelmotor.de. och jag vill inte på något sätt göra dig ännu mer frestad,men...... www.pbase.com/9146gt. www.patrickmotorsports.com. _________________ Hans Nilsson |
||
|
Rkomenderar att börja med så rostfri bil som möjligt, plåtdelarna är dyra och schyssta 914 har inte dragit iväg prismässigt än.
Helball bil med 6:a i, till och med 2,7 kjet gör sig i den. det optimala vore doch 2,2s alt 2,4S MFI och trumpeter. ca 200hkr lite lättning uppstyvning osv och dessa blir mycket snabba. Mycket Chassie Broms drivlina från 911 som passar. Dock så är reservdelar lite dyrare än till 911:a Största utbudet finns i USA där finns även mycket kunskap om de förstärkningar som krävs. Kom ihåg att bilen konstruerades för ca 100hkr samt risiga däck, så karosseri styvhet kom långt ned på listan. Finns även en hel del know how på early911.se Bo 911 -66 _________________ Bosse johansson |
||
|
Finns även en hel del delar här http://www.pelicanparts.com dom har även ett bra forum.
_________________ Fredrik Blomquist |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3206 besök totalt |