| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
DriveByWire Porsche Vs LS1V8
|
1832 besök totalt |
|
Behöver hjälp! Jag håller på att konvertera min Porsche 944 Turbo till en 944 LS1 V8. Jag har nu stöt på ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. Corvette motorn är en standard LS1 5,7L från 2004. Jag planerar att använda modifierad original kabelhärva och original Corvette databox. Då gasreglage är DBW i LS1 dvs. (DriveByWire) är den stora frågan hur man skall kunna anpassa Porschens pedalställ till DBW? Skulle det fungera om man använder Corvette pedalstället? MVH Ulf _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||
|
Att använda härva, box och TB från Camaro är kanske ingen lösning (det verkar vara kabelgas på dem).
http://ls1wiringharness.com/e-commer Men att få grejerna du har i knät att lira är ju simplare. Kan du inte plocka hela gaspedalen från Corvetten (har inte ens en susning om de bägge är hängande/stående)? |
||
|
Det sitter sannolikt en potentiometer på corvettens gaspedal. Plocka den, sätt den på porschepedalen så borde det väl fungera?
För övrigt vill jag åberopa den där forumregeln om att man måste ha sin bil här på forumet om man ska fråga något. För en V8 944 hade jag väldigt gärna velat dreggla över!
(EDIT: Camaroboxen har annan mappning än vetten, så det går bort.) |
||
|
Re:
|
||
|
Tackar för svaren!
Jag kommer att införskaffa mig en orginal Corvette gaspedal och prova att ansluta den till Corvette databoxen. För övrigt är ju min ban bil med i Forumet sedan länge....men med "tråkig" orginal Turbo motor...
För er som är intresserade så ser det ut så här:
när man har fåt in en LS1 in i en 944. Mycket plats över!! Man kan tro att en LS1 är specialanpassad för att passa till en 951
MVH Ulf [/img] _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||
|
Herre min skapare, vad häftigt!
om du handlar från skroten: Tänk på att poängtera att det är själva givaren till gaspedalen som är viktig. Annars lär du få en gaspedal utan elektronik.
|
||
|
SÅÅÅ RÄTT!!! 944 motorerna är ju rena skiten på ALLA sätt (japp, har en själv så jag får skriva att det är ett bojsänke). Mer bilder tack! Jösses va liten LS1:an är! Jag hade lite sug att klämma i nån europeisk V8:a men de är ju så stora och tunga... Lustigt att man ens kan skriva att en jänke 8:a är liten och nätt! Mer bilder!
Sorry, o/t! _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||
|
Re:
OT: Johan, jag kan inte låta bli att imponeras över dina kunskaper, samt din förmåga att kunna visa bilder på allt från ferraris prototyptorrsumpssmörjningar i hemliga bilar från 90-talet (Jaja, lite överdrivet men nästan iaf...) till bilder på centrummutternav. Du, om någon, verkar ha svart bälte i googling... |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1832 besök totalt |