| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bertini, OMP, Momo eller Sabelt-ratt?
|
1527 besök totalt |
|
Behöver en ny ratt då den gamla gjort sitt. Kollade in på Dalhems sida för att köpa en likadan som jag har nu när jag såg att dom har ett ratt-märke som heter Bertini och som låg på halva priset jmf med motsvarande OMP-ratt. Nån som kört med detta märke? /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
|
Jag har haft en Bertini mocca-ratt en gång i tiden, lite lågbudget men funkar helt OK, ungefär som Luisi skulle jag nog säga. Går INTE att jämföra med en ratt för 1500-200 kr dock, har haft OMP, Sparco och nu Sabelt, den sistnämnda högst kvalitet.
_________________ Henrik Barckman, Kelimutu kör svart RX-7 |
|
Tackar för infon, jag får helt enkelt åka ner och kolla på den på plats tror jag. Jag tänkte att det kanske är samma fabrik som gör rattar åt flera italienska märken, har svårt att tro att alla har varsin tillverkning (men dom kan naturligtvis ha olika kvalitetsspecar).
Min OMP mockaratt har inte imponerat kvalitetsmässigt, limningarna eker-rattkringla släppte ganska tidigt. /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
|
Sabelt var ett bra tips, såg att dom också hade Sabelt Copse till bra pris så dom kan jag ju jämföra.
Från början var tanken att köpa Momo typ 78 och eftersom jag ska ha skinn är ju utbudet av race-rattar lite begränsat. /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1527 besök totalt |