| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
kulled vs uniball?
|
18700 besök totalt |
|
Re:
Kraften i Caster-staget blir något större än den i I-armen (1090 vs. 960 kp) så där behövs det också M14. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
okey perfekt, var lite osäker men då blir det M14 rakt igenom
tack för hjälpen
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
|
Nu har jag fått hem alla grejjor jag behövde för att visa hur jag menar.
Jag har fräst ett block för en original led till E30, som jag sen svetsat en bult i. Denna enhet monterar jag istället för en uniball. Vad tror ni om detta, ska jag kasta skiten, eller kan det fungera?
Svårt att förklara i ord, men där är lite bilder. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
|
Re: kulled vs uniball?
Vad är det för artikelnummer på Biltema leden? _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
|
Eller rättare sagt. Tips på kulled som passar i en Audi/VW/Porsche spindel, dvs 17mm och med en klämskruv som sitter i ett spår mitt i tappen. Helst med samma princip som BMW, dvs att man pressar in den i bärarmen.
_________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
|
Re:
Hade glömt denna tråden, men jag skrotade det där projektet på inrådan av SFRo, jag har numera Uniballs istället. Nåt tips på led har jag däremot inte. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
kulled vs uniball?
|
18700 besök totalt |