| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ang knivkrängare.
|
4245 besök totalt |
|
Ang knivkrängare.
Jag har just monterat mina knivar och är mycket nöjd med hur jag har fått till det. Ett snyggt stag med uniballs i ändrna, och de sitter i fjäderbenet och inte i länkarmen.
...fast, jag upptäckte rätt snabbt att det inte går att svänga med bilen då uniballen naturligtvis går i botten så fort man vrider på fjäderbenet DOH! om jag skruvar staget i länkarmen så är kniven lite för lång. Så trycket blir lixom ut från kniven så gaffeln kan tryckas av. Kan komplettera med bilder senare.
Hur gör ni andra med knivar? Finns det nåt bra sätt att få till det i fjäderbenet? Kanske en kulled i m10? ( sitter standard på M3 E36 bl.a. .../Henrik
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
Mjo... men det e ju jätte bra, men om jag sen svänger, så vrider ju fjäderbenet sig runt sin egen axel. Då rör sej ju uniballen inte runt sin axel utan den bottnar. Om det ska röra sej i sin axel när jag svänger måste jag ju montera den horisontellt. Då blir ju belastningen åt fel håll i den när krängaren börjar arbeta.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
||
|
Jag använde ena änden av "skrammelstaget" från en E34 och i andra ändes satte jag en m10 uniball.
https://rejsa.nu/im/_garage/3192-new _________________ Martin Johansson |
||
|
Re:
Smart lösning. ska kolla på den. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
Re:
Det där ser ut som ett styrstag, är det så? ( det lär ju hålla för kraften i så fall )
||
|
"skrammelstaget" blir ju typ samma sak som en uniball med en liten distans i detta avseendet.
Jag har ledlager i bägge ändarna, Har ett fäste som är klämmt mellan en extra ring på coilovergängorna så den går att vrida fritt runt axeln. Hittade ett läge som tillåter rotationen vid styrningen. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Ang knivkrängare.
|
4245 besök totalt |