Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 19532 besök totalt |
http://www.multi.fi/~jsvahn/Throttlebottom/throttlebottom.htm och sen har ju Kenneth Finnäs svarat på något inlägg här också. Han borde veta mera. http://www.netikka.net/tord.akerman/ (Det är förresten Kenneth som skymtar bakom Thords bil.) _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
Locost i Finland
Få se om det funkar nu, jäkla omständig mjukvara för det här forumet... ![]() Det är HRF (Historic Race Finland) som har lite planer på att i sin serie (motvarande vår RHK/Spvm serie) köra något LOCost liknande i sitt heat för SS1300 och van Diemens SR sport. Vet inte om det är aktuellt redan 2004, men det vet nog Jari Tabell i HRF som är dne som tiattar på detta för deras rälning. Han nås på e-mail: jari.tabell@pp.inet.fi Själv har jag ännu inte riktigt förstått vitsen med ännu en klass för 7-bilar, utöver de alla de som kör i Spvm.s olika roadsport och modsportklasser. (för svensk del alltså) Hade det inte varit smart med ett reglemente som tillåter även andra 7-byggen att delta? Typ Seven Challenge. Verkar ju lättare att få bra startfält och därmed en vettig ekonomi för arrangören också. Man kan ju köra ett heat för 7-bilar som är byggda för racing, oavsett ramtillverkare och drivlinekoncept. I det heatet kan man köra med regler som motsvarar Roadsport A-B-C och en LOCost klass. Då kunde vi på en gång få se 30 st 7-racers på banorna. Alla lika konkurrenskraftiga i sin klass. Som det är nu kan vi bara konstatera att det finns en massa olika 7-bilar både på bana och på gata i Sverige (finns väl en 7-club som har banträffar på olika nordiska banor om jag inte missminner mig?...) Inga av desssa kan köra i LOCost, utan här krävs nybyggen för få delta. Trots alla mina ????? Så lycka till med lanseringen! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Det som er tingen med like biler er at man slipper det kostbare jaget etter noe bedre. De fleste er laget slik at når vi blir frakjort så er det på grunn av at han som kjorer fra har bedre utstyr. Når man da har en serie med biler som ser like ut utenpå men er forskellig under skallet så starter pengejaget etter den beste varianten. Med alle bilene bygd etter boken så er det bare på motorsiden at variasjonene kommer. Så kan man jo selvsagt si at da burde man kjort med enhetsmotor, og det burde man muligens gjort. Men en av de tingene som har gjort klassens suksess er nettopp at man kan bruke forskellige motorer. Noen er bilmekanikere og vil da bruke bilmotor. En har skrudd på et Opel verksted i ti år og det fins da ikke bedre motor enn en Opel motor. En annen har kjort roadracing i noen år, men vil over til fire hjul og da så klart med den motoren han er vant med.
også i Norge fins det 7ere i andre klasser og det vil det alltid være. Noen velger å kjore i Roadsport der de hevder seg veldig bra og noen kjorer historisk. I Sverige har man også Modsport der det alltid vil være noen 7ere som har satset alt på motor med turbo og andre gromme losninger. Det som er Locost klassens store fortrinn er forholdsvis billige biler, lave driftskostnader, raske biler og tette felt. Og det tror jeg også vil fore til suksess i Sverige. _________________ Rune Næss |
||
Hoppas inte denna fråga varit uppe innan:
Vad räknar man på för budget för en locost? bil,uppstart, säsong etc? _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||
Å bygge selve bilen bor ha et budsjett på ca 100000,-. Men jeg bygde min bil for 70 000,- og kjorte den forste sesongen med bremsene fra hoggern, sveiset sperre og felger jeg hadde liggende. Så når jeg hadde kjort en sesong og sett hva som hvirket og hva som ikke var helt bra, så kostet jeg på resten foran sesong to.
Hovedkostnadene i en sesong er jo reise og påmelding. Dette er jo avhengig av hvor du bor i forhold til banene og påmeldingsavgiften. En full sesong med påmelding vil ligge på ca 12000,- og så koster det ca 3000,- for et sett dekk. Du bruker to til tre sett dekk på en sesong, de som kjorer helt i tet skiktet bruker tre. Jeg kjorer motorsykkelmotor og bruker bensin for ca 1500,- på en sesong, men har du bilmotor vil du bruke litt mer. Så kommer jo evt havari på motor eller bil, noe som er umulig å forutse. Det som er fordelen med denne typen bil er at når man er uheldig å bulke så er det veldig mye som skal til for at man ikke skal være klar for lop senere på dagen, og det for et lite belop. Det er nettopp driftsutgiftene som er Locost _________________ Rune Næss |
||
Gbg tror jag.... närmast för dig.... Och det är där och i sthlm som det kommer vara mest folk. |
||
Hei
Tenkte jeg skulle sette inn et par bilder for å vise sikkerheten i bilene. Det er mange som er usikker på dette i en en så åpen bil, men den som er bilde av her kjorte forst inn i bakenden på en som stod still. Så ble den truffet bakfra og flyttet på tvers. Tilslutt kom der en over fronten på den. Det som er å merke seg er at kopitten er like hel etter å ha vert i senteret for en smell som totalt vraket fem biler. Det er ikke slikt vi onsker at skal skje men det er trykt å se at når uhellet er ute så er sikkerhetyen på topp. ![]() ![]() _________________ Rune Næss |
||
om Du är intressared av att köpa ett kit kolla denna sidan: http://www.halerconcepts.com/ under "kits till salu" där finns prislista om Du trycker på bilden av "Locost" Mvh Anders _________________ Anders Jägås Norrköping |
||
Rune
Haler säljer Luegochassit som jag nämnt innan. Jag har varit i kontakt med Luego och de svarar såhär "The chassis are as Rons book, we use loads of them in the 750MC Locost series." Det kunde vara bra att få reda på ifall de kan klassas in så jag kan beställa ett kit från haler inom kort. _________________ I like cats too. Let's exchange recipes! Jörgen Welter |
||
Hei
Det vil være et meget stort arbeid å finne ut hvilke rammer som kan godkjennes. Det vil derfor være naturlig at den som vil kjope fra noen som ikke er på listen står for dokumenteringen av rammen. Jeg så litt på prisene her og så langt som jeg kan se så ligger de 10- 15% over det vi betaler. Skal regne litt mere på det, men bare husk at det nodvendigvis ikke er lonsomt å gå nye veier. Vi har klart og holde prisene nede så langt. _________________ Rune Næss |
||
Terminlistan finns nu på www.slc.se
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 19532 besök totalt |