Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
885 besök totalt |
Automobil: Volvo S60R vs. Smart Roadster - Del 2
Ni minns säkert den här uppmärksammade tråden, där tidningen Automobil konstaterar att Volvo S60R blir ifrånkörd av en Smart Roadster på Gotland Ring? I följande nummer går det att läsa följande insändare och svar. (nerkortat) "VARVTIDER? Hej, sitter här och läser senaste numret och frömst artikeln om Handling Day och kan inte få ihop hur Smarten går fortare än vad S60R har, som på pappret borde ha ett försprång på en bana som Gotland Ring. Letar förgäves efter varvtiderna. Mvh M.B." Svar: "Hej M, Vi körde de två direkt mot varandra och växlade sedan förare. Smarten drog ifrån och Volvon hamnade på efterkälken. Varvtider tog vi inte utan körde bilarna direkt mot varandra. Hälsn. J.S." Ja, vad säger man? Får det inte att gå ihop. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Tyvärr. Jag var tvungen att använda en backup från morgonen den 23'e. Står här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ![]() |
||
När det gäller gotland så är HELA banan kurvig.... både 1,6 och 3,2 Km slingan..... så det är fortfarande inte speciellt konstigt att Smarten går fortare där än Volvo..... jämför gärna med Korsika för några år sen där 2-hjulsdrivna 2liters sugmotors bilar gick fortare än 4-hjulsdrivna turboförsedda bilar gjorde..... Och det var precis samma sak..... VIKT är viktigare än effekt när det är krokigt och jämnsnabbt. |
||
Har oxå läst detta repotage, Min undran är åkte smarten i från alla utom Bmw M3'an...
För det var väl anmärkningar på resten oxå Bmw'ns bromsar tog väl slut Audi'n var för tung etc . Skulle vara kul att få lite klarhet i detta i mitt tycke lite luddiga repotage. För hur kan man säga att den ena bilen är snabbare utan att mäta, Känsla är ju subjektivt. Trevlig fortsättning och gott nytt år på er alla. _________________ Per Håkansson "Vik hädan discoäckel" |
||
Det enda som står är att Smarten kör ifrån Volvon, nåt annat kan jag inte läsa. "Resultat bana" är en sammanställning av hur kul bilen är att köra m.m. Och verkar inte ha nåt med tid att göra. Här finns reportaget inscannat: http://217.211.93.21/audi/automobil/ _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
885 besök totalt |