| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Villka klossar fram ska jag prova BMW E30
|
2983 besök totalt |
|
Tips nr.2:
om ni ska köra med SAAB-belägg på era BMW E30 (vilka är inget fel på då dom är riktigt bra) då ska ni gå till SAAB-handlaren och köpa originalbelägg till SAAB 9000 (i blå kartong med SAAB-logga på) då dessa är allra bäst. Köp inte Mekonomens "Don", Biltemas osv. Jag har provat mig igenom alla dessa och kommit fram till att OEM SAAB i blå kartong som det står SAAB håller längst och bettar även kalla. Jag körde 70 varv med R-däck och nya belägg så sent som förra vecka och beläggen höll utan några som helst problem. Den här gången kunde jag inte ens märka något slitage på varken belägg eller skivor (kan hända att min bromsteknik har förbättrats också). Dvs. cca 60 inbromsningar från 162km/h till cca. 60km/h i ~1150kg tung bil. SAAB-beläggen som ni ska ha är den "mindre" varianten. Dvs. belägg som satt på SAAB 900 88-93 och SAAB 9000 85-89. F.ö. anser jag också att det är vanskligt att lägga ut 2000:- på racebelägg eller större skivor/ok om man kan få originalgrejer att fungera. Min personliga erfarenhet är att man komme långt med borttagna bromssköldar, "luftiga" fälgar och nya belägg. _________________ G o r a n A m c o f f |
![]() |
Skruva banåkabil
Villka klossar fram ska jag prova BMW E30
|
2983 besök totalt |