Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2869 besök totalt |
Möjligt att få tag på R-sulor kring ringen?
Jag har blivit helt livrädd för mina kumhodäck efter att ha läst om alla explosioner som folk råkat ut för... Vilken är bästa verkstan att vända sig till om man råkat ut för något med däcken och vill få tag på nya (r-däck)? |
||||
Re: Möjligt att få tag på R-sulor kring ringen?
Vi hittade ett bra ställe sist vi var nere och Samuel sprängde sitt däck. Det låg in bakom Rewe nere i Adenau. Sväng in från stora vägen mellan Rewe och Rewe getränktmarkt och sväng sen vänster. Sen ligger det ett hus med lite företag i på högersidan och det står lite hyrbilar utanför. Där finns två däckverkstäder, en närmst banan som säljer Yokohama men där var det dyrt. Men vägg i vägg lite närmre Rewe var ett företag till som sålde Toyo bla. De var riktigt bra! Hade däck hemma och krängde direkt. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
Det låter perfekt! Tack för tipset Axel! Jag hoppas jag inte kommer behöva besöka dom dock
![]() |
||||
Her har de bra priser
http://www.reifen-radermacher.de/web/index.php _________________ Kjetil Giltvedt |
||||
Det finns en Kumho och Yokohama dealer inne i industriområdet på andra sidan stora vägen.
Kör neråt från rondellen vi påsläppet till Nordslingan. Efter några hundra meter finns en avtagsväg till vänster. Kör in där. Vägen snurrar in i en tunnel under banan och ut på andra sidan. Tag ANDRA till höger in i industriområdet. Kör ett par hundra meter. Mittemot AMGs anläggning finns en (för närvarande tämligen anonym) byggnad. Det är Kumhohandlaren. Det är det sista huset på vänster sida när man kör nerför gatan där. _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||||
Hej Björn!
Ja, det var med Vetten. Det är dock en korrigerad tid, eftersom det var Formel 1 tävlingar samtidigt. Då stänger de av en del av banan närmast GP slingan och leder in bilarna i depån vid T13 med hastighetsbegränsning 30 km/h ( ![]() Har dock hört att många av de "officiella" tiderna är framräknade på precis samma sätt. När man betraktar videon så ser man ju stora möjligheter att förbättra tiden. Jag bromsar för tidigt och för mycket och gasar för lite (tidvis i alla fall). Hmmm... Där kom visst originalreceptet fram för bättre ringtider = mer gas + mindre broms! Nästa gång... ![]() Se åket på video här: http://www.youtube.com/watch?v=rdsvP Ursäkta trådkapningen! _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||||
C:a 450 hk (i motor), 1400 kg. R-däck förstås. Kumho V700 285/30-18 fram och Yokohama 315/30-18 A048 bak. Konstig kombination, men det funkar. Det blir nog Yokohama R048 fram också.
Rent teoretiskt borde man kunna köra BTG på en bit under 7:30 (med rätt förare förstås). Officiella tiden med en originalbil är 7:56 för ett fullt varv. _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||||
62an
Såg att du var från "Assyritälje" du med ![]() Appropå tråden så finnes det ett så kallat "Tire District" vid yokohamas motorsportcenter och vid Astonmartin, Det finns Kuhmo, Conti, Yoko etc för riktigt bra pengar. Hittade Kuhmos R däck (Semi slick) i dimensionerna 265-35-18 för monterat och klart per däck för 2300:- Sek det är prisvärt! Annars för den som är intresserad finnes det som en annan skrev i ett inlägg, In bakom "Rewe mart" vänster och stället som alla vet "Rent4ring" och stället längst till höger där har bra priser på däck och dem flesta har öppet så länge ringen har öppet! Ett hett tips bara för de som inte vet! Mvh FVK Engineering (Som för närvarande sitter här nere på loopen och dricker pilsner) _________________ Klaus Schöps. |
||||
Klockrena tips! Nu hoppas jag nästan mina kumho exploderar så jag kan köpa på mig lite 888:or
![]() |
||||
Re:
Eller så jagar ni fram Direzza 2 eller 3 som får trippel 888 att framstå som rent dåliga, både i torrt och vått!! ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
Re:
Har väl jagat på dig som fan om det ![]() ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Stället som Kardanaxel pratar om heter Rent4Ring.
Där köpte jag R888 sist jag var nere... helt okej priser! Är det nåt annat som går åt kan dom nog hjälpa till o fixa fram det oxo. Han fixade ett par bromsbelägg fram till min Z3M sist jag var där. Lycka till! /Magnus |
||||
Michelin R-däck
Förutom flera bra förslag via PM (tack, tack) så (inte helt oväntat) gick det att få hjälp av: MANTHEY RACING GmbH Gewerbepark am Nürburgring Rudolf-Diesel-Str.11-13 D-53520 Meuspath Tel. +49 (0)2691 9337-38 Fax. +49 (0)2691-9337-10 mail. verkauf@manthey-motors.de / info@manthey-racing.de Till ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2869 besök totalt |