Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Möjligt att få tag på R-sulor kring ringen?
2869 besök totalt
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Möjligt att få tag på R-sulor kring ringen?

Jag har blivit helt livrädd för mina kumhodäck efter att ha läst om alla explosioner som folk råkat ut för...

Vilken är bästa verkstan att vända sig till om man råkat ut för något med däcken och vill få tag på nya (r-däck)?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004

Re: Möjligt att få tag på R-sulor kring ringen?

djungel-Jim skrev:
Jag har blivit helt livrädd för mina kumhodäck efter att ha läst om alla explosioner som folk råkat ut för...

Vilken är bästa verkstan att vända sig till om man råkat ut för något med däcken och vill få tag på nya (r-däck)?

Vi hittade ett bra ställe sist vi var nere och Samuel sprängde sitt däck. Det låg in bakom Rewe nere i Adenau. Sväng in från stora vägen mellan Rewe och Rewe getränktmarkt och sväng sen vänster. Sen ligger det ett hus med lite företag i på högersidan och det står lite hyrbilar utanför. Där finns två däckverkstäder, en närmst banan som säljer Yokohama men där var det dyrt. Men vägg i vägg lite närmre Rewe var ett företag till som sålde Toyo bla. De var riktigt bra! Hade däck hemma och krängde direkt.

SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Det låter perfekt! Tack för tipset Axel! Jag hoppas jag inte kommer behöva besöka dom dock

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
KAG
Norway
Här sen Okt 2007

Södertälje
Här sen Jul 2006

Det finns en Kumho och Yokohama dealer inne i industriområdet på andra sidan stora vägen.

Kör neråt från rondellen vi påsläppet till Nordslingan. Efter några hundra meter finns en avtagsväg till vänster. Kör in där. Vägen snurrar in i en tunnel under banan och ut på andra sidan. Tag ANDRA till höger in i industriområdet. Kör ett par hundra meter. Mittemot AMGs anläggning finns en (för närvarande tämligen anonym) byggnad. Det är Kumhohandlaren. Det är det sista huset på vänster sida när man kör nerför gatan där.

Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002
7:56 BTG
Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009

Hej Christer,

verkar som RMA dagarna gett resultat, 8:20 är ju riktigt bra, antar att det var med Vetten. thumbs up

Inte alls of topic

Södertälje
Här sen Jul 2006

Hej Björn!

Ja, det var med Vetten. Det är dock en korrigerad tid, eftersom det var Formel 1 tävlingar samtidigt. Då stänger de av en del av banan närmast GP slingan och leder in bilarna i depån vid T13 med hastighetsbegränsning 30 km/h ( ). När jag jämför gamla åk med det åk jag gjorde senast, så ser man att jag förlorar ganska exakt 15 sekunder på detta. Jag fick egentligen cirka 8:33 BTG, men har dragit av 13 sek för att komma fram till 8:20 BTG.

Har dock hört att många av de "officiella" tiderna är framräknade på precis samma sätt.

När man betraktar videon så ser man ju stora möjligheter att förbättra tiden. Jag bromsar för tidigt och för mycket och gasar för lite (tidvis i alla fall). Hmmm... Där kom visst originalreceptet fram för bättre ringtider = mer gas + mindre broms! Nästa gång...

Se åket på video här: http://www.youtube.com/watch?v=rdsvPCU-iMU&eurl=http://www.youtube . . . .

Ursäkta trådkapningen!

Citera
Björn Fehrm
Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009

Vad har du för hk och kilo och vilka däck?

Södertälje
Här sen Jul 2006

C:a 450 hk (i motor), 1400 kg. R-däck förstås. Kumho V700 285/30-18 fram och Yokohama 315/30-18 A048 bak. Konstig kombination, men det funkar. Det blir nog Yokohama R048 fram också.

Rent teoretiskt borde man kunna köra BTG på en bit under 7:30 (med rätt förare förstås). Officiella tiden med en originalbil är 7:56 för ett fullt varv.

Citera
Tyskies

Här sen Aug 2006

62an

Såg att du var från "Assyritälje" du med Sweet! Får man fråga vart i byn du är ifrån?

Appropå tråden så finnes det ett så kallat "Tire District" vid yokohamas motorsportcenter och vid Astonmartin, Det finns Kuhmo, Conti, Yoko etc för riktigt bra pengar. Hittade Kuhmos R däck (Semi slick) i dimensionerna 265-35-18 för monterat och klart per däck för 2300:- Sek det är prisvärt!

Annars för den som är intresserad finnes det som en annan skrev i ett inlägg, In bakom "Rewe mart" vänster och stället som alla vet "Rent4ring" och stället längst till höger där har bra priser på däck och dem flesta har öppet så länge ringen har öppet!

Ett hett tips bara för de som inte vet!

Mvh
FVK Engineering
(Som för närvarande sitter här nere på loopen och dricker pilsner)

Södertälje
Här sen Jul 2006

Re:

SkylineMannen skrev:
62an

Såg att du var från "Assyritälje" du med Sweet! Får man fråga vart i byn du är ifrån?

Utkanten (framkanten) av Bårstaberget!

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Klockrena tips! Nu hoppas jag nästan mina kumho exploderar så jag kan köpa på mig lite 888:or

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004

Re:

djungel-Jim skrev:
Klockrena tips! Nu hoppas jag nästan mina kumho exploderar så jag kan köpa på mig lite 888:or

Eller så jagar ni fram Direzza 2 eller 3 som får trippel 888
att framstå som rent dåliga, både i torrt och vått!!

OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Re:

/Fürstenhoff. skrev:
djungel-Jim skrev:

Eller så jagar ni fram Direzza 2 eller 3 som får trippel 888
att framstå som rent dåliga, både i torrt och vått!!

Har väl jagat på dig som fan om det

Citera
SnAjDaRen
Göteborg
Här sen Jun 2005

Stället som Kardanaxel pratar om heter Rent4Ring.
Där köpte jag R888 sist jag var nere... helt okej priser!

Är det nåt annat som går åt kan dom nog hjälpa till o fixa fram det oxo. Han fixade ett par bromsbelägg fram till min Z3M sist jag var där.

Lycka till!

/Magnus

Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005

Någon som vet vart man hittar Michelin däck?

Här sen Maj 2005

Michelin R-däck

Förutom flera bra förslag via PM (tack, tack) så (inte helt oväntat) gick det att få hjälp av:
MANTHEY RACING GmbH
Gewerbepark am Nürburgring
Rudolf-Diesel-Str.11-13
D-53520 Meuspath
Tel. +49 (0)2691 9337-38
Fax. +49 (0)2691-9337-10
mail. verkauf@manthey-motors.de / info@manthey-racing.de
Till ganska bra pris!

2869 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande