| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: datsun bluebird/200sx S13 race/drifting/busbil
|
908 besök totalt |
|
säljer ett påbörjat drifting/race/busbils projekt bilen är en Datsun bluebird från 1981 (model 910) karossen är till 95% rostfri vilket är ganskla ovanligt för bilmodellen vill dock reservera mig att det kan finnas mer då bilen är 28 år gammal och använd, dock inget jag sett hitils tex så är det bara typ rostdamm i reservhjulsbaljan som man kan torka bort med trasa och det jag kollat under mattan ser bilen ny ut motorn och lådan som sitter på plats är en CA18DET från nissan 200sx s13 och sär ganska så nyrenoverad av värmdö motor teknink,det ska finnas kvitton dock har jag dom inte men kanske går att skaka fram, motorn är komplett med kabel härva samt bla steg 2 chippad ECU mm borde räcka att plocka ut runt 250hk drift säkert extra utöver detta sitter en helaluminium "race"kylare från en 300zx med en 16" elfläkt, ny helaluminium intercooler med custom byggda 3" alurör och blå sillecone slangar med en dit svetsad ny 50mm Tial dumpventil på lådan sitter en helt ny shortshift vilket gjorde växelägena grymt tajta , datsunens orginalmotor + låda följer oxå med Har vart i kontakt med SFRo, och gatregga bygget ska inte vara några problem om man även byter bromsarna med följer nytt luftfilter stålomspunnen koppliongslang 300zx soppa pump 300zx broms skivori hyffsat skick(vad jag minns) samt ev nått annat jag glömt det som är kvar att göra i stora drag för att få den körklar är koppla ihop elen montera soppa pumpen montera en gaswire (tror 200sx s13 vajer kommer funka kanon) bygga avgas sytem (kan ev skicka med en beggad apple dämpare ) har spånat en del och hjulupphängning från antingen S13 eller S14 borde gå att få dit eller en kombination av dom båda var på prestandan kommer bli likvärdig om inte bättre än dom fast i en extrem sleeper förpakning...bästa av allt det dräller av nissan 200:a grejer till riktigt bra priser både beggat och nytt Då jag även sen tidigare i år startat ProjectZmotorsport www.projectz.se så kommer jag givetvis sponsra bygget med så mkt hjälp och bra priser det bara går nå mig på mail thompa@projectz.se eller tel 0706542049 bilder finns på http://speedfreak.nu/forums/gallery2 _________________ Thomas Pettersson |
![]() |
SÄLJES
|
908 besök totalt |