| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Behöver snabb svetshjälp i Stockholm - par minuters jobb?
|
1385 besök totalt |
|
många verkstäder jag pratat med är borta på semester... Behöver svetsa fast en rörlig fog i rattstången på en Clio som rör sig idag. Många här på forumet har gjort detta själva på sina men jag har inget garage för tillfället och kan inget göra. Detta borde inte ta många minuter och man arbetar inne vid pedalerna - urplockad bil - inga speciella hänsyn. Bifogar bild och hoppas ngn kan hjälpa mig med detta då glappet hindrar mig från ytterligare bankörning
Kan ta mig med bilen var som i Stockholmsområdet och betalar gärna en slant för besväret. Någon? gröna delarna, hona - hane koppling som inte kan röra sig upp eller ner men som glappar när man rattar
Bild när gummikåpan är nedtryckt över partiet med skarven - den är dragen upp ovanför området
PM eller ring eller tips om verkstad som kan göra något med en gång...TACK! mvh /D _________________ Dominique Grubestedt Clio 16V - 91 Audi S8 - 99 |
|
|
|
Tack för snabb hjälp Jesper!
Fick kontakt med din farsa och var på ert garage. Fina STCC bilar! Hoppas det går bra för er på STCC och långloppet. Kanske ser er på Mantorp - då jag brukar vara där på avslutningen. Glappet blev svetsat och jag får ytterligare hjälp med framvagnsinjustering senare samt plockar upp era racing däck från Clio perioden Strålande!
Att. Hauge: jag har tidigare provat med keramisk metall och det höll knappt en dag på konrace så jag insåg att det bara är svetsning som verkligen skulle göra susen (som så många andra gjort här på Rejsa tydligen). Tack för hjälpen! /D _________________ Dominique Grubestedt Clio 16V - 91 Audi S8 - 99 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1385 besök totalt |