| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
DTM buggfix!!!
|
1628 besök totalt |
|
DTM buggfix!!!
Det har dykt upp en bugg i DTM-modden! Däcken fram slit väldigt fort! Det har visat sig att de satt ett kommatecken fel i däcksfilen! På konis web kan ni ladda ner en ny däcksfil som ni lägger in i Vehicles-mappen. http://koni.no-ip.biz/film/rejsa Den ligger under DTM-mappen. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Haha.. detta var ju roligt då jag har hållit på och experimentera med camber, körstil osv för att få till nån vidare inställning. Tack vare detta så kunde jag ta in som sjutton i slutet på alla onlinerace jag har kört senaste dagarna. Bara att passera som ingenting när dom andra åker omkring som på is.
Aja, nu får man väl göra om allt från början igen då
_________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||
|
hmmm ingen förrändring vad gäller framdäcken... kan hålla med om att dem slits fort såsom även frambromsarna gör.
Det som ändrats i den här filen är att backdäcken slits mer! Tror väl iofs inte att det är något problem. Tänk dock på att detta inte är någon officiell uppdaterin och för de som kör på f1rst finns inget stöd för denna uppdatering. WearRate=11.813e-008 har ändrats till (bakdäcken) WearRate=11.813e-007 _________________ Kalle Larsson |
||
|
Att framdäcken slite så fort är skit tycker jag!! Jag tyckte att de slets fort med ETCC-bilarna men här....ojoj
Det är ju inte roligt att behöva gå in i depå två gånger under ett 14 varvslopp på Suzuka... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
hehe kan bara skratta åt mig själv...
(var ute och cyklade... har alltid trott att slitageindikatorn på yttersidan av varje hjul var bromsarna
Jag tycker också det är lite skalt när man knappt kan köra ett varv runt nordslingan utan att däcken är slut... Skall ta och fixa slitaget nu... Vad tycker ni är en lämplig sträka innan däcken är slut? 3 varv runt nordslingan? _________________ Kalle Larsson |
||
|
Måste få citera Stefan Vesterlund [Ralof] i SSR-forumet:
Tips: 1. Mjuka upp framvagnen REJÄLT, både ARB och resten. 2. Coast diff 95% (den är öppen vid 100%) för att få instyrning 3. Ganska lite bakvinge 4. I \DTM02Save\default.cfg ändra till Positionoffset=(0.000000, -0.028500, -0.1600000) för att hamna i framsätet 5. \DTM02SeasonData\Vehicles\dunlop.tbc ändra WearRate=11.813e-008 till WearRate=11.813e-007 för att bakdäcken ska få temp och slitas (buggen är bekräftad och kommer antagligen att läggas in på F1RST idag). 6. Bromsbalans 50/50 observera att F1RST lägger över de officiell fysikfilerna så wearrate kan endast testas utanför F1RST och återställs sedan av F1RST när man kör den. Det var så bra tips!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Man ändrar lite i en textfil
Har gjort en ny version av dunlop.tbc med lite ändrade värden. Det nya däcket väljs genom att bläddra förbi regndäck och intermediates. Dvs ni kan fortfarande köra med orignalet. Hämtas på http://w1.410.telia.com/~u41013220/t Spara en kopia av orginalet också... så att ni kan byta tillbaka när ni skall rejsa online. _________________ Kalle Larsson |
||
![]() |
Racingsimulatorer
DTM buggfix!!!
|
1628 besök totalt |