Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
DTM buggfix!!!
1628 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
DTM buggfix!!!

Det har dykt upp en bugg i DTM-modden! Däcken fram slit väldigt fort!

Det har visat sig att de satt ett kommatecken fel i däcksfilen!

På konis web kan ni ladda ner en ny däcksfil som ni lägger in i Vehicles-mappen.

http://koni.no-ip.biz/film/rejsa

Den ligger under DTM-mappen.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



hehe undrade varför jag inte klarade 2 varv utan att få röda fram däck medans bakdäcken va fräsha...


nåja tackar

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
Jonas Petersson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 83



Haha.. detta var ju roligt då jag har hållit på och experimentera med camber, körstil osv för att få till nån vidare inställning. Tack vare detta så kunde jag ta in som sjutton i slutet på alla onlinerace jag har kört senaste dagarna. Bara att passera som ingenting när dom andra åker omkring som på is.

Aja, nu får man väl göra om allt från början igen då

_________________

200sx S13 '93
OGS #202 - Jonas200sx
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



hmmm ingen förrändring vad gäller framdäcken... kan hålla med om att dem slits fort såsom även frambromsarna gör.
Det som ändrats i den här filen är att backdäcken slits mer!
Tror väl iofs inte att det är något problem.
Tänk dock på att detta inte är någon officiell uppdaterin och för de som kör på f1rst finns inget stöd för denna uppdatering.

WearRate=11.813e-008

har ändrats till (bakdäcken)

WearRate=11.813e-007

_________________
Kalle Larsson
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Jo jag tycke väl de när jag testade DTM lite igår, var juh ingen skillnad på framdäcken

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Har aldrig tänk på det förr... men när man går i depå för att byta däck byts även bromsarna ut... så mycket för realism

_________________
Kalle Larsson
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Att framdäcken slite så fort är skit tycker jag!! Jag tyckte att de slets fort med ETCC-bilarna men här....ojoj

Det är ju inte roligt att behöva gå in i depå två gånger under ett 14 varvslopp på Suzuka... thumbs down

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



hehe kan bara skratta åt mig själv... (var ute och cyklade... har alltid trott att slitageindikatorn på yttersidan av varje hjul var bromsarna

Jag tycker också det är lite skalt när man knappt kan köra ett varv runt nordslingan utan att däcken är slut...

Skall ta och fixa slitaget nu... Vad tycker ni är en lämplig sträka innan däcken är slut? 3 varv runt nordslingan?

_________________
Kalle Larsson
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
3 varv på Nordslingan låter lagom!!!

Hur fixar du det Kalle?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Måste få citera Stefan Vesterlund [Ralof] i SSR-forumet:

Tips:
1. Mjuka upp framvagnen REJÄLT, både ARB och resten.
2. Coast diff 95% (den är öppen vid 100%) för att få instyrning
3. Ganska lite bakvinge
4. I \DTM02Save\default.cfg ändra till
Positionoffset=(0.000000, -0.028500, -0.1600000) för att hamna i framsätet
5. \DTM02SeasonData\Vehicles\dunlop.tbc ändra
WearRate=11.813e-008 till WearRate=11.813e-007 för att bakdäcken ska få temp och slitas (buggen är bekräftad och kommer antagligen att läggas in på F1RST idag).
6. Bromsbalans 50/50

observera att F1RST lägger över de officiell fysikfilerna så wearrate kan endast testas utanför F1RST och återställs sedan av F1RST när man kör den.


Det var så bra tips!!!

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003
Inlägg: 310



Jahaaa, diffen är öppen vid 100 % det låter ju logiskt
Är det därför det går så bra för mig varje gång jag meckar med diffinställningarna då.

_________________
Christian Waltgård
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Niklas Maravic skrev:
3 varv på Nordslingan låter lagom!!!

Hur fixar du det Kalle?


Man ändrar lite i en textfil

Har gjort en ny version av dunlop.tbc med lite ändrade värden.
Det nya däcket väljs genom att bläddra förbi regndäck och intermediates.
Dvs ni kan fortfarande köra med orignalet.
Hämtas på http://w1.410.telia.com/~u41013220/temp/dunlop.tbc
Spara en kopia av orginalet också... så att ni kan byta tillbaka när ni skall rejsa online.

_________________
Kalle Larsson
Citera
Racingsimulatorer
DTM buggfix!!!
1628 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande