Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 10905 besök totalt |
Köpte mina hos en lokal handlare som tillhör en stor kedja. AD-bildelar tror jag att det var,men kommer jag på nåt annat så uppdaterar jag. Bildelar är färskvaror, dvs priserna skiljer från dag till dag och varierar framförallt stort mellan olika leverantörer. Man måste tyvärr leta en hel del ibland. Kolla lite kvitton och såg att jag gav 800 spänn för mina med lite rabatt!
![]() _________________ Andreas Johansson |
||||
Re:
Ska försöka få ut den söndriga luftnippel först men tack för erbjudandet. Nya bilder!!! ![]() ![]() ![]() Min flickvän som jag lyckats övertala att följa med på ban-dag den 1:a maj. ![]() Nya dämparen som ska dit denna veckan. ![]() Denna torx-nyckel ska jag försöka slå in i hålet på den avbrutna luftnipplen och vrida ut. läste nånstans på nätet att det hade funkat. _________________ Henrik Johansson |
||||
Re:
Jag hittade ett företag som hette AD-center men de skulle ha tusen spänn stycket. Ska köra med mina gamla ok på tisdag, sen blir det nog nyrenoverat. _________________ Henrik Johansson |
||||
Re:
Man tackar ![]() ![]() Är en nybörjare i photoshop men här är ett exempel hur jag vill att den ska se ut i sommar. _________________ Henrik Johansson |
||||
Den blev riktigt rejsig med dina nya fälgar
![]() Är själv på jakt efter en uppsättning 15" fälgar till min bil, måste bara bli av med min 16-tummare först. Keep up the good work! _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||
Tackar, känns faktisk lite rejsig med. Här kommer resultaten efter hjulinställningen. ![]() ![]() Vi tog värderna från en golf gti 16V och drog till med så mycket caster vi kunde ![]() Det är första gången jag varit inne för hjulinställning så både positiva och negativa kommentarer är välkomna. Edit: Tror det ska stå Caster på det gröna, men det kan väl de lärda kommentera bättre än jag. _________________ Henrik Johansson |
||||
Bankörning
Hallo Då har man kört på bana för första gången med golfen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bromsarna tog underbart, trots att allt är original. ![]() Men nu ska G60 skivorna på, nästa banträff blir 6:e juni. PS. Vill ni se mer av de övriga bilarna så finns de på eftersnack forumet (2007-05-01 Uråsa).DS _________________ Henrik Johansson |
||||
![]() Nu när sommaren är här och jag som timanställd börjar tjäna pengar så är det dags för golfen att få lite uppgraderingar. Nyinköpta fälgar, skodda med eagle f1 195 45 R16. ![]() Nya bromsok och stålomspunna slangar, så nu åker G60 skivorna på. De små bromsslangarna sparas till uppgraderingen av skivor bak. ![]() För övrigt har det inte hänt så mycket, har kört med r-däck som bruksdäck och märkt att det inte var någon bra idé ![]() _________________ Henrik Johansson |
||||
Hallå
![]() Uppgraderingen av G60 skivorna går som planerat ![]() och har även gjort lite inköp för framtida bruk: En styck Ke-jetronic från volvo 240 turbo ![]() En styck vassare kamaxel ![]() Det visade sig vara felgängat på en av mina nya bromsslangar men en ny är på väg. Per på PEAN Sweden beställde en snabbleverans från England så att jag ska kunna köra på onsdag. Tack Per. _________________ Henrik Johansson |
||||
Re:
Slangen skickades från PEAN Sweden idag, så jag hoppas den kommer imorgon. I värsta fall kör jag med de gamla bromsslangarna men hade varit skönt att få på de nya när man ändå håller på. Angående på onsdag: Behöver ni funktionärer på morgonen till tre-timmars loppet eller räcker det att jag kommer kl 2? _________________ Henrik Johansson |
||||
Re:
Du behöver in vara där förrän kl 14. De som köra ska ha egna funtionärer. Men vill du kolla går det bra att komma tidigare. /Mattias _________________ Mattias Haag Hagforsen Bana= Bruks=Volvo V60 D5 |
||||
Re:
Jupp, det blir den. Ska bara lära mig lite mer om motorer innan jag vågar på det där med volvo sprutet. Det löser sig nog ![]() _________________ Henrik Johansson |
||||
Hallå där!
![]() Här har det inte hänt så mycket, men helt på latsidan har jag inte legat. Bilen fortsätter som en bruksbil sommaren ut sedan blir det stora planer. Så länge har garaget fått lite upp-piffning: Före ![]() farmors räcer (rullatorn) får hitta nått annat garage ![]() Efter ![]() Lite vit färg gör susen nyinköpt 52mm spjällhus ![]() Planerna går vidare, tanken är väl ett 2-liters block och en nyare låda, växelkablage med vajrar är redan på väg ![]() Som jag kanske sagt innan så är jag helt grön när det gäller motorer så alla tips är välkomna. _________________ Henrik Johansson |
||||
Golfen söker ny ägare
På grund av att jag inte kommer ha ett garage till hösten säljer jag nu golfen ![]() Bilen har stått i garage nu i två år, det som hänt är fler inköp av delar ![]() Denna Passat har 2E-motorn och vajerlåda. perfekta donatorn om man får tummen ur röven. Nu tar den bara plats. Kan provstartas för den som e intresserad. Skicka ett pm om ni är intresserad och ta över min fina golf. _________________ Henrik Johansson |
||||
Till Salu
Golfen är nu till salu på blocket: http://www.blocket.se/blekinge/VW_Go Pris 15000:- _________________ Henrik Johansson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 10905 besök totalt |