| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stålomspunna bromslangar
|
1773 besök totalt |
|
Stålomspunna bromslangar
finns det något ställe som har alla bromslangar till honda accord -94 i stålomspunnen modell??^eller vilka ska man välja eller inte?? _________________ Patrik Johansson Seat Toledo V5 A till B räser. |
||
|
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Jag har väldigt tät kontakt med Hydroscand och Specma Hydraulics i mitt yrke och jag har ställt frågan om dom inte kan erbjuda mig en bra slangtyp med kopplingar så att jag i min tur kan erbjuda er bra priser på stålomspunnet.
Svaret blev att den tillfrågade inte på rak arm kunde tänka sig någon av deras slangtyper som pallade med bromsvätskor och att om de kunde få fram en bra slang så kräver det stora volymer för att de ens skall kunna tänka sig att saluföra en sådan typ av slang. När jag sedan fick priser mellan tummen och pekfingret så kunde jag absolut inte jämföra dessa med färdiga kit från tex Amotek. Amotek anlitar en amerikansk firma som på hans beställning tar fram precis vad han vill ha. Eftersom denna firman redan sysslar med stålomspunna bromsslangar till ALLT, så är det troligen ingen match för dom att ta fram nya längder till modeller som dom inte har i sin repertoar. Ett färdigt kit kostar väl mellan 1200 och 1500:-. Jag har själv ett sådant kit på min E30 och det var en fröjd att montera. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Jag har slangar från www.goodridge.co.uk på min Volvo 740, de verkar ha till en massa bilar, kanske även din? Men jag tror man bör klippa bort det gula "röret" som är påträtt där det står Goodridge, för det samlas massor med sand/grus under det som jag är rädd nåter hål i teflonslangen annars...
annars var det ju någon rikstäckande firma som jämt annonserade bakpå Bilsport för några år sedan som kunde fixa bromsslangar till alla bilar. NBC Hydraulics eller nåt sånt, försökte googla det, men hittade inget. _________________ Johan Eriksson |
||
|
Re:
Det är olika från varje Hydroscandkontor om de pressar bromsslang eller inte, detta beror på att bromsslangssortimentet ligger utanför ordinarie sortiment. I t.ex västerås, örebro, linköping och karlstad ska detta inte vara något problem. Priset är svårt att säga nu när man inte vet vad slangarna har för anslutningar. _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
|
Jag har fått diverse slangar pressade hos Hydroscand i Jönköping, det har aldrig varit några problem. Både bromsslangar och slangar till oljekyl mm.
De använder stålomspunnen teflonslang med ett ytterhölje av genomskinlig PVC på metallstrumpan. Skyddar mot nötning om metallstrumpan ligger emot nånting. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Stålomspunna bromslangar
|
1773 besök totalt |