Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4469 besök totalt |
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
||
Kul att du gillade den! Lite "fusk" eftersom den kom 1970, alltså året efter racet. Jag pratade med Lennart om musik och båda ogillar vi när man förstör motorljudet med massa musik men eftersom det här var film utan ljud (tyvärr!!) så tycker jag det faktiskt förbättrar filmen med en lite truddelutt. ![]() Jag har bett Lennart gräva lite mer i gömmorna efter gamla filmer. Det är nog dessvärre dåligt med ringen filmer men kanske något annat motorsport relaterat dyker upp - vi får se. mvh _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Fantastiskt bra!
![]() Alfa! ![]() Ligger här också-> LÄNK! Finns det mer sånt här så vore det otroligt kul att få ta del av det. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Kul att ni gillar den.
![]() Så här 34,5 år efteråt så undrar jag varför jag inte filmade mer, för vi var ju i depån så mycket och gick och tittade, och likaså filmade jag inget under tävlingen mer än dom där sekunderna i slutet på videon. ![]() Så vill jag passa på att ge Anders ett stort TACK för det jobb han har lagt ner på att föra över filmen till data. ![]() och ni som har hjälpt till att lägga ut den på nätet ska också ha ett stort TACK. ![]() ![]() Mvh LennartJ _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Vilken höjdare!
![]() ![]() ![]()
Hmm, idag tycker man ibland att armco-räckena sitter väldigt nära banan, på den tiden fanns ju nästan inga skyddsräcken alls! ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||
:woot: :woot:
![]() ![]() Superhäftigt!!! (OT: Visst hamnade bron i Breidscheid längre "till höger" och lite lägre efter ombyggnaden av banan? Var det 1971?) |
||
Tror faktist att bron står på samma plats idag, möjligen något bredare. Lennart vad tror du? Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Ja, inte tror jag att dom har flyttat bron, men däremot har jag fått uppfattningen att det var djupare eller brantare efter bron ner mot avfarten i Breidscheid, innan dom byggde om banan 1971. Vet inte om ni förstår vad jag menar, men om jag säger så här: som jag minns det, vi var ju där mycket 69, att bron låg högre i förhållande till avfarten än vad den gör i dag. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Hmmm...
Jag har för mig att jag vid något tillfälle studerade två bilder tagna från samma vinkel (vid "publikplatsen" vid räcket precis vid inbromsningen innan bron) en gammal och en modern bild. Jag fick för mig att det var viss skillnad på brons placering på dessa två bilder... När jag såg Lennarts fantastiska film fick jag samma känsla av att bron är flyttad igen... Letade efter tråden, men hittade inte. Tror att den handlade om "var är kortet taget", Ex-Mühle eller Bergwerk...? (Man såg bara Ex-Mühle kurvan men det såg ut som Bergwerk...) Kan hända har jag kanske fått en släng av Alzheimer... ![]() |
||
Det kan ha varit dessa två bilder jag tänkte på... Fast nu när jag ser dem igen undrar jag hur jag tänkte... De var nog tagna från lite olika vinklar, så bron är nog inte flyttad. Men jag ger mig inte så lätt..., någon skillnad är det. Precis som Lennart säger, "det var djupare eller brantare efter bron ner mot avfarten i Breidscheid, innan dom byggde om banan 1971" ![]() ![]() ![]() |
||
Innan ombyggnaden var där en svacka mellan bron och ex-muhle-högern, enligt nedre bilden.
Efter ombyggnaden går det rakt uppför hela vägen från bron. Ex-muhle har blivit mycket brantare efter ombyggnaden. Det är väl banans brantaste parti, tror jag. Fast jag kanske är ute och cyklar, jag har bara varit därnere en gång... ![]() Jag har ju redan varit ute cyklat lite i denna tråden innan, det fanns ju skyddsräcken även förr... ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4469 besök totalt |