Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 7835 besök totalt |
Gött med lite förslag! Verkar inte finnas någon genväg.
Jo, 2010 är ett måste, annars lägger jag ner projektet, börjar bli pinsamt...
Label off har citrondoft ![]() Får se hur det blir med reglementet i nästa treårsperiod... Annars får jag peta i en 6:a. Underlättar ju inte av att föraren är fullvuxen på 0,1 ton. Svängde förbi Biltema i Jkpg när jag var på Bockarp Ring i Mjölby och kollade SM i 1:8 Buggy offroad i helgen och handlade bland annat Label off och ett par extra stålborstar till vinkelslipen (de går åt...). Första gången på mycket länge jag såg en seriös RC tävling och det var rätt häftigt! Seriöst att till och med anpassa oljeviskositeten i dämparna på något som väger drygt 3,5 kg. Det finns inget som inte går att ställa in på de bilarna. Tankstoppen imponerade också, en "spruta" med soppan i som de tryckte ner på någon sekund. Besiktningsmannen hade ett det smidigt, en hushållsvåg att kolla 3,5kg minimivikten och en låda att ställa bilen i för att kolla maxmåtten! Klämde på denna på Biltema men det känns som den inte fungerar i praktiken, cambern ändrar sig en hel del när bilen inte står på hjulen. Eller finns det något knep (pallbockar under bärarmarna)? _________________ Tobias Geijersson ![]() |
||||
Re:
Smart pryl! Jag tror absolut den är användbar, men bilen ska väl stå på backen? Antingen får man ha luftiga fälgar så man får in prylen när bilen står på marken eller så får man lägga en bräda mot fälgkanten och lägga prylen mot brädan .. Sånn ska jag shoppa! ![]() Kul att du kommit igång med bygget .. Men det är ju lite hetsande .... ![]() |
||||
Jag har köpt en sådan cambermätare från Biltema som jag använder på min se7en. Fungerar riktigt bra.
Man justerar in mätaren med ställskuven och jag satte en låsmutter för att låsa den i noll. För att göra detta använde jag en 1,8m rätstege. Efter att ha gjort den obligatoriska "proffs" hjulinställningen innan SFRo2 på min se7en så kontrollerade jag bilen med cambermätaren och det stämde exakt enligt protokollet. |
||||
För att ställa camber funkar även ett vinkelvattenpass.
http://www.biltema.se/products/produ _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
Ää! den går ju bara till 6 grader, mesigt ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Du kan ställa dina 6 grader som 0 och då kan du få ytterliggare 6 grader. Sen kan det nog kvitta för du kommer köra på däckstexten.... |
||||
Re:
javisst, sen så kan man ju hålla på så i all evighet eller hur ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 7835 besök totalt |