| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
blästring
|
2591 besök totalt |
|
Jag brukar få saker blästrade i trelleborg... (ganska bra priser och kan pulverlacka också)
men det finns ju massa ställen i malmö - europaint - apdyra!! 600 för att blästra huvgångjärn (+moms )
har för mig att det finns ett vettigt ställe som heter Ahnelövs (stavning?) industriblästring eller nåt. ett par kompisar har fått saker blästrade där med bra resultat... |
||||
|
annars kan jag som sagt varmt rekommendera trelleborgs blästring AB (tror jag de heter... gick i KK för ett par år sedan, men har öppnat upp på nytt..)
blästring zinkning och pulverlackning till bra priser... snacka med magnus - han är bra kille
|
||||
|
LJ-blästring i Eslöv, de kan pulverlacka också...
De tar ca 1200-1500:- för att blästra en kaross Blästring av E30 bakvagn, 2 diffklumpar, dragkrok och lite annat smått och gott 400:- _________________ /Arne Lindgren |
||||
grundlackar de oxå? _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re:
Hej, Ringde dem precis och de tar ca 500:- för att blästra 4 alufälgar. De lackar inte, men rekommenderar Lommalack för pulverlack. Nu har jag blästrat 3½ bärarm till Miatan och orkar fan inte blästra resten så jag kommer att lämna dit det, de skulle ta typ 250 spänn för att blästra 4 bärarmar. Lommalack tar sen en tusenlapp för att pulverlacka alla åtta. För 4 fälgar tar de runt 7-800 spänn (svart färg).
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
|
Det är Ahnelövs vid Hornbach som gäller, fick blästrat förzinkat och pulverlackat alla stag, plåtar etc. som var under bilen för 700 spänn. resultatet var kanon!
/A _________________ Anders F@lk 993 C2 En helt ovanlig 944 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Re:
Jag har också hört mycket bra om Ahnelövs. Har dock aldrig fått chans att testa dem själv. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
blästring
|
2591 besök totalt |