Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Senaste projektet klart, Fabspeed Headers på en Ferrari F355
2128 besök totalt
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Del 1 av vårat senaste projekt är klart!

http://www.youtube.com/watch?v=0-KkSmmj6Xk&feature=channel_page

Vi fick dessvärre inge superbra ljudklipp då det var tidsbrist och ägaren skulle iväg på en träff, men bilen kommer tillbaka för mera leksaker nästa vecka så det dyker upp fler klipp.

Det låter hyffsat bra ändå :P

Mvh Erik








_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Nice. Men jag trodde det skulle låt mera, fast det är väll original efter headerserna <-- kan man skriva så?

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Nikel skrev:
Nice. Men jag trodde det skulle låt mera, fast det är väll original efter headerserna <-- kan man skriva så?


Stämmer bra det, men ett Tubisystem med sportkattar är på väg! Den låter helt original fram tills 3k varv, då jävlar

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



CobraErik skrev:
Nikel skrev:
Nice. Men jag trodde det skulle låt mera, fast det är väll original efter headerserna <-- kan man skriva så?


Stämmer bra det, men ett Tubisystem med sportkattar är på väg! Den låter helt original fram tills 3k varv, då jävlar


Spännande, när kommer det film med mera gasljud? nästa vecka?

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Nikel skrev:
CobraErik skrev:
Nikel skrev:
Nice. Men jag trodde det skulle låt mera, fast det är väll original efter headerserna <-- kan man skriva så?


Stämmer bra det, men ett Tubisystem med sportkattar är på väg! Den låter helt original fram tills 3k varv, då jävlar


Spännande, när kommer det film med mera gasljud? nästa vecka?


Efter följande är monterat

Tubi Race system with cats
Carbonfiber intake box
K&N airfilters
Fabspeed smooth intake tubes (röda självklart)
Nya däck (PS2)
Hawk belägg

Sen när vi har dynon på plats så ska den mappas. Kommer bli riktigt bra.

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



CobraErik skrev:
Nikel skrev:
CobraErik skrev:
Nikel skrev:
Nice. Men jag trodde det skulle låt mera, fast det är väll original efter headerserna <-- kan man skriva så?


Stämmer bra det, men ett Tubisystem med sportkattar är på väg! Den låter helt original fram tills 3k varv, då jävlar


Spännande, när kommer det film med mera gasljud? nästa vecka?


Efter följande är monterat

Tubi Race system with cats
Carbonfiber intake box
K&N airfilters
Fabspeed smooth intake tubes (röda självklart)
Nya däck (PS2)
Hawk belägg

Sen när vi har dynon på plats så ska den mappas. Kommer bli riktigt bra.



Åhhhh, kommer låta mysigt thumbs up thumbs up

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



thumbs up
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Btw, ger headersen någon effektökning?

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Nikel skrev:
Btw, ger headersen någon effektökning?


ca 20-25 extra kusar thumbs up

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



CobraErik skrev:
Nikel skrev:
Btw, ger headersen någon effektökning?


ca 20-25 extra kusar thumbs up

Har Ferrari verkligen misslyckats så med sitt orginalgrenrör? Motorn borde ju säkerligen ha "hyffsad" litereffekt orginal.

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009
Inlägg: 262



5% mer effekt genom att byta grenrör är väl rätt normalt? Förmodligen kompromissar man med vridet någonstans i registret för att få mer toppeffekt. Ferrari hade väl andra designmål när de skapade originalgrenröret.

_________________
David Lundin
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
David Lundin skrev:
5% mer effekt genom att byta grenrör är väl rätt normalt? Förmodligen kompromissar man med vridet någonstans i registret för att få mer toppeffekt. Ferrari hade väl andra designmål när de skapade originalgrenröret.


Exakt. Bottenvridet förvinner och maxeffekten landar lite högre upp i registret. Men när Ferrari designade dom hade dom även ljudnivå och sådant i åtanke. Det hade inte Fabspeed

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431



Fabspeed är väl inte direkt kända för att lämna trovärdiga effekt siffror, vilken tuner kan göra det?
Inte ovanligt att man säger att luftfilter,grenrör samt avgassystem skall ge 50 hästar, snarare 15-20 men vad vet jag har haft fel förr.

_________________
ORDF PCSR

Johan von Berens
Porsche 997 GT3 Cup
www.skanstullsdack.se
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
JOHNNY RUBBER skrev:
Fabspeed är väl inte direkt kända för att lämna trovärdiga effekt siffror, vilken tuner kan göra det?
Inte ovanligt att man säger att luftfilter,grenrör samt avgassystem skall ge 50 hästar, snarare 15-20 men vad vet jag har haft fel förr.


Tuner's som kör bilen på Dyno före och efter, som oss!

Bassiffror på bilen har vi redan, och så fort våran Dyno är installerad kommer vi testa med grenrören, och sen med filtrerna mm. Alla delar vi säljer som ska ha någon form av effektökning, eller chassiförbättring mm testar vi både före och efter. All data redovisas sen både på hemsidan och när kunden köper produkten i form av grafer och liknande. Man kommer kunna se exakt vad varenda del och kombination gör för nytta.

Men vi har redan mätt upp stora temp skillnader med nya grenrören, nu är det bara kattarna som är proppen i systemet. Vi får helt enkelt se vad testerna visar

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Bilder o videos
Senaste projektet klart, Fabspeed Headers på en Ferrari F355
2128 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande